برایناساس، باتوجهبه اهمیت توسعه خدمات برخط و غیرحضوری، سامانه الکترونیکی سما نزدیک به یکمیلیون خدمت در ۲۹ سرفصل به بازنشستگان، بازماندگان و شاغلان صنعت نفت در ۷ ماه نخست امسال ارائه کرده است که آخرین نوع این خدمات، ثبت درخواست وامهای قرضالحسنه بازنشستگان صنعت نفت است. گزارش ماهانه پایش و ارزیابی خدمات موید آن است به دلیل گشایش خدمت پاداش تحصیلی و سقف جدید مبالغ وامها، تعداد کاربران سامانه سما در یک ماه گذشته ۲۰ درصد افزایشیافته است.
سامانه اختصاصی صندوقهای بازنشستگی صنعت نفت افزون بر ارائه ۲۹ خدمت برخط و مستقیم به جامعه ذینفعان، ۲۰ نوع سرفصل خدمتی نیز به دفاتر نمایندگی صندوقها بهعنوان زیرساخت خدمات حضوری ارائه میکند. همچنین ۹ سرفصل خدمات به شرکتهای کارفرمایی ارائه میکند. در مجموع و تاکنون خدمات مستقیم و غیرمستقیم سما به جامعه ذینفعان به ۵۹ سرفصل خدمات الکترونیکی میرسد.
توسعه خدمات الکترونیکی رابطه مستقیمی باکیفیت زندگی و رفاه جامعه ذینفعان صندوقها دارد. از جمله ویژگیهای خدمات برخط میتوان به آسانسازی دسترسی، خدمات یکپارچه و بهروزرسانی فوری، عدم حضور فیزیکی و به دنبال آن کمک به کاهش آلودگی به دلیل کاهش ترافیک، اشاره کرد.
سامانه سما بهمنظور ارائه خدمات غیرحضوری و آسان به بازنشستگان، بازماندگان و شاغلان طراحی شده است و امکانات متعددی را در اختیار این عزیزان قرار میدهد. امکاناتی مانند ایجاد پروفایل اختصاصی برای هر بازنشسته و بازمانده، امکان جستجوی و مشاهده برگه حقوقی، کارت مستمری، مشاهده سوابق درمان، ثبت درخواست انواع وام قرضالحسنه، پاداش تحصیلی، علیالحساب مستمری و... را ارائه میدهد.