سما

پیشخوان خدمات برخط صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت (سما) در ۷ ماه نخست امسال نزدیک به یک میلیون خدمات غیرحضوری به بازنشستگان، بازماندگان و شاغلان صنعت نفت ارائه کرد.

براین‌اساس، باتوجه‌به اهمیت توسعه خدمات برخط و غیرحضوری، سامانه الکترونیکی سما نزدیک به یک‌میلیون خدمت در ۲۹ سرفصل به بازنشستگان، بازماندگان و شاغلان صنعت نفت در ۷ ماه نخست امسال ارائه کرده است که آخرین نوع این خدمات، ثبت درخواست وام‌های قرض‌الحسنه بازنشستگان صنعت نفت است. گزارش ماهانه پایش و ارزیابی خدمات موید آن است به دلیل گشایش خدمت پاداش تحصیلی و سقف جدید مبالغ وام‌ها، تعداد کاربران سامانه سما در یک ماه گذشته ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.

 سامانه اختصاصی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت افزون بر ارائه ۲۹ خدمت برخط و مستقیم به جامعه ذی‌نفعان، ۲۰ نوع سرفصل خدمتی نیز به دفاتر نمایندگی صندوق‌ها به‌عنوان زیرساخت خدمات حضوری ارائه می‌کند. همچنین ۹ سرفصل خدمات به شرکت‌های کارفرمایی ارائه می‌کند. در مجموع و تاکنون خدمات مستقیم و غیرمستقیم سما به جامعه ذی‌نفعان به ۵۹ سرفصل خدمات الکترونیکی می‌رسد.

توسعه خدمات الکترونیکی رابطه مستقیمی باکیفیت زندگی و رفاه جامعه ذی‌نفعان صندوق‌ها دارد. از جمله ویژگی‌های خدمات برخط می‌توان به آسان‌سازی دسترسی، خدمات یکپارچه و به‌روزرسانی فوری، عدم حضور فیزیکی و به دنبال آن کمک به کاهش آلودگی به دلیل کاهش ترافیک، اشاره کرد.

 سامانه سما به‌منظور ارائه خدمات غیرحضوری و آسان به بازنشستگان، بازماندگان و شاغلان طراحی شده است و امکانات متعددی را در اختیار این عزیزان قرار می‌دهد. امکاناتی مانند ایجاد پروفایل اختصاصی برای هر بازنشسته و بازمانده، امکان جستجوی و مشاهده برگه حقوقی، کارت مستمری، مشاهده سوابق درمان، ثبت درخواست انواع وام قرض‌الحسنه، پاداش تحصیلی، علی‌الحساب مستمری و... را ارائه می‌دهد.

برای مشاهده سما اینجا کلیک کنید.  

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =