بیات

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در نشست شورای عالی تولید گروه اقتصادی صندوق‌ها گفت: با تولید در شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها، بخش اصلی نقدینگی‌های مورد نیاز برای پرداخت مستمری ماهانه تأمین می‌شود. در بنگاه اقتصادی رشد تولید به میزانی که سودآوری ایجاد کند، منطقی است.

عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، روز یکشنبه (۲۰ خردادماه) در نخستین نشست شورای عالی تولید و برنامه‌ریزی در سال ۱۴۰۳ با گرامیداشت یاد شهدای خدمت، رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان، گفت: شهید دکتر رئیسی همواره در کسوت‌های مختلف، برای کشور و مردم، خالصانه و بدون چشمداشتی، خدمت می‌کردند. توفیق بود از نزدیک در آستان قدس و همچنین در چند نوبت دیدارهای مناسبتی و کاری از محضر ایشان بهره‌مند شویم؛ رهنمودهای آن شهید در دیدارهای اخیر، یاری‌رسان مسائل فراسازمانی صندوق‌ها بود.

بازیابی اتان از ۶۳ درصد به ۱۰۴ درصد

وی با بیان این‌که معنای تولید در بنگاه اقتصادی صندوق‌ها مساوی با درآمد برای انجام تعهدات قانونی در برابر ذینفعان است، افزود: بخش عمدۀ منابع درآمدی صندوق‌ها از پتروپالایش کنگان تأمین شد. در همین دوره، این شرکت ضمن توسعه طرح‌های پایین‌دستی خود و افزایش بازیابی اتان از ۶۳ درصد به ۱۰۴ درصد، نقش برجسته‌ای برای تأمین منابع نقدینگی ایفا کرد.

افزایش تولید پارافین

بیات گفت: دومین شرکت تولیدی گروه اقتصادی صندوق‌ها، نفت سپاهان است. نفت سپاهان در این دوره رکوردهای بسیار خوبی در حوزه تولید برجای گذاشت؛ در یک نمونه تولید پارافین را از ۶۰ تن به ۱۰۰ تن در روز رساند؛ همچنین با توجه به صادرات محور بودن نفت سپاهان، شرکت موفق شد پایانه بندرعباس را با ظرفیت ۳۲۶۰۰ تن به بهره‌برداری برساند.

افزایش ۱۱ درصدی ظرفیت اسمی

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها در بخش ارائۀ گزارش شرکت نفت جی افزود: ظرفیت اسمی این شرکت ۱۱ درصد افزایش یافت. دستیابی به چند فرمولاسیون جدید برای تنوع‌بخشی به تولید و بهره‌برداری از کارخانه بندرعباس، دستاوردهای این بخش تولیدی در گروه صندوق‌ها بود.

بیات در بررسی آخرین وضعیت تولید در «سروک آذر» نیز گفت: این شرکت نماد حضور گروه اقتصادی صندوق‌ها در بخش بالادستی نفت است. خوشبختانه با همکاری شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان کارفرما میزان تولید از این میدان در همین دوره سه‌ساله، بهبود یافته است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها گفت: امسال در بخش تولید، واحد FRW نفت سپاهان، در بخش کیفیت‌بخشی به روغن‌های تولیدی صنعتی به بهره‌برداری خواهد رسید که در افزایش درآمدهای صندوق‌ها مؤثر خواهد بود.

بیات افزود: ملاک افزایش ظرفیت و میزان تولید در بنگاه‌های اقتصادی صرفاً افزایش حجم تولید تا حد توان نیست بلکه ملاک، تولید اقتصادی با هدف درآمد و سودآوری برای بنگاه اقتصادی جهت تحقق تعهدات قانونی است.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =