شورای تولید

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در نشست شورای پروژه‌ها گفت: همزمان با تامین منابع برای پیشرفت طرح‌ها، پیش‌بینی شده است بیش از دوسوم از برآورد چهل هزار میلیارد تومان برای پرداخت مستمری‌های سال مالی ۱۴۰۳، از بخش سرمایه‌گذاری تامین شود.

عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در نشست هفتگی شورای پروژه‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها روز چهارشنبه (۳۱ مردادماه) که با حضور مدیران شرکت و طرح‌های واقع در پارس جنوبی انجام شد با تسلیت ایام اربعین حسینی علیه‌السلام گفت: بخش سرمایه‌گذاری صندوق‌ها در سال مالی ۱۴۰۳، مکلف است قسمت عمده بودجه برآوردی ۴۰ هزار میلیارد تومانی را به‌منظور انجام تعهدات بخش مستمری و مقرری تأمین کند.

 وی افزود: اهتمام نسبت به تأمین منابع برای استمرار پرداخت‌های منظم و تحقق به‌موقع تعهدات قانونی، نباید بر روند تأمین منابع تکمیل و پیشرفت پروژه‌های در دست اقدام تأثیر بگذارد.

 بیات با اشاره به میانگین پیشرفت طرح‌ها و تقویم مالی تعهدات قانونی در خدمات‌رسانی به ذی‌نفعان صندوق‌ها گفت: تدابیر صحیح در تأمین منابع در بنگاه اقتصادی صندوق‌ها، باعث برنامه‌ریزی و پیشرفت متناسب در هر دو بخش شده است.

 رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها در بخش دیگری از این نشست با اشاره به پرداخت ۴۵۰۰ میلیارد تومان علی‌الحساب مستمری سال ۱۴۰۳ گفت: این منابع افزون بر برآوردهای مورد نیاز برای مستمری و مقرری است و چون فوق‌برنامه است ضرورت دارد منابع مورد نیاز این برنامه، از محل طرح‌های سالانه تأمین شود.

 بیات در این نشست، نقش شورای عالی پروژه‌ها و شورای تولید برای ایفای نقش هماهنگی و پشتیبانی میان سطوح سرمایه‌گذاری و فرایند تأمین منابع را بااهمیت دانست.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها در پایان افزود: شرکت‌های اصلی کارفرمایی که کسور شاغلان را به صندوق‌ها تخصیص می‌دهند نباید انتقال این منابع را با تأخیر انجام دهند؛ چون زمان سرمایه‌گذاری، برای مجموعه صندوق‌ها بسیار بااهمیت است. انتقال دیرهنگام کسور به صندوق‌ها باعث کاهش ارزش زمانی این منابع و کاهش قدرت فعالیت‌های صندوق‌ها خواهد شد. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =