نشست هیئت اجرایی کانون‌ها با مسئولان صندوق‌ها

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت در نشست با نمایندگان کانون‌های بازنشستگان گفت: طی ۳ سال گذشته در ۳ محور «تامین منابع مالی، توسعه‌ای طرح‌ها و تامین نقدینگی برای پرداخت‌های مستمری و انجام تعهدات قانونی»، برنامه‌ریزی‌ها عملیاتی شد. از این رو، امسال و سال آینده با بهره‌برداری از طرح‌های پتروشیمی، پتروپالایشگاهی و چند طرح دیگر درآمد صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت افزایش می‌یابد.

نشست هیئت اجرایی مجمع عالی کانون‌های بازنشستگان، روز دوشنبه (۲۱ خردادماه) با حضور رئیس هیئت‌رئیسه و رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، معاونان و مدیران صندوق‌ها و نمایندگان کانون‌ها برگزار شد.

 دکتر عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر رئیسی و همراهان گرامی‌شان اظهار امیدواری کرد که کشور با عبور از این مرحله و انتخاب رئیس‌جمهور دولت چهاردهم شاهد ثبات بیش‌ازپیش باشد.

 بیات تصریح کرد: اگر چه کشور متأثر از فقدان همکاران گران‌قدر شهدای خدمت است؛ اما مثل همیشه از این ناملایمات عبور خواهیم کرد.

 وی در این زمینه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید." خاطرنشان کرد: فعالیت صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت به‌عنوان مجموعه‌ای مستقل و غیردولتی فارغ از فضای کنونی با سرعت و انگیزه همچون گذشته در حال انجام است.

بیات در حال اجرا بودن بیش از ۱۰ میلیارد دلار پروژه که برخی به ثمر رسیده و تعدادی در حال اجراست را یادآوری کرد و گفت: روند روبه‌رشد و مناسب واحدهای تولیدی و توسعه‌ای به‌صورت شفاف و مستمر در وبگاه صندوق در حال اطلاع‌رسانی و در دسترس است که مطابق برنامه و مواردی فراتر از پیش‌بینی، پیش می‌رود.

 وی خاطرنشان کرد: افزون بر آن گروه اقتصادی صندوق‌ها در بخش تولید، فروش و بازرگانی با وجود نوسان قیمت‌های داخلی و جهانی با مدیریت در تلاش برای ثبات و به‌حداقل‌رساندن تأثیرپذیری است.

درآمد صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت امسال و سال آینده افزایش می‌یابد

 عملکرد موفق از تولید تا طرح‌های توسعه‌ای

 رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها، عملکرد موفق گروه اقتصادی صندوق‌ها را در به سرانجام رساندن پروژه‌های جدید و نیمه‌تمام مورد اشاره قرارداد و از جمله به طرح پتروشیمی نخل آسماری، نیروگاه صبا دهلران، فاز نخست پایانه مخازن ذخیره‌سازی فراسکو، واحد نفت جی در بندرعباس و فاز دوم مخازن ذخیره‌سازی قشم، اشاره کرد که آماده افتتاح رسمی هستند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت همچنین با اعلام آغاز عملیات پیش راه‌اندازی پترو پالایش دهلران که در ایستگاه‌های چشمه خوش و پایدار غرب آماده دریافت گاز شیرین است، گفت: این پروژه پس از طی مراحل پیش راه‌اندازی به همراه نیروگاه صبا دهلران آماده برای افتتاح و تعیین زمان گشایش رسمی از سوی مقامات است.

 وی روند پیشرفت سایر پروژه‌ها را رضایت‌بخش خواند و خاطرنشان کرد: این توفیقات در شرایط سخت مالی آسان نبوده و دستاوردی مهم محسوب می‌شود. همکاران در بخش سرمایه‌گذاری صندوق‌ها در سه سال گذشته در سه حوزه درخشان اقدام کردند، نخست تأمین منابع مالی موردنیاز از بازارهای سرمایه و بانکی، سپس توسعه طرح‌ها و پروژه‌ها که بخشی از آنها راکد مانده بود و هم‌زمان تأمین نقدینگی موردنیاز برای پرداخت مستمری و مقرری بازنشستگان ارجمند بود و هم‌زمان پرداخت اقساط خرید سهام هلدینگ خلیج فارس نیز مدیریت شد.

 بیات گفت: به لطف خداوند از شرایط مطلوبی برخوردار هستیم؛ اما تأمین نقدینگی مبحثی جدا از میزان و رشد دارایی است؛ تأمین نقدینگی متأثر از شرایط سیاست‌های پولی و اقتصادی کشور در حوزه مدیریت تورم و کنترل آن است. بااین‌حال تعهدات قانونی طبق برنامه اجرایی انجام خواهد شد.

 وی اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی پروژه‌های در حال اجرا به سمت بهبود وضعیت درآمدی و تامین نقدینگی گام برداریم و افزود: امسال و نیمه سال آینده که چند پروژه مهم صندوق‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید منابع ورودی صندوق‌ها تقویت می‌شود؛ ازاین‌رو اثر آن در خدمات مانند تنوع‌بخشی به تسهیلات وام مشهود خواهد شد.

 دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات

بیات در بخش دیگری از سخنان خود در نشست هیئت اجرایی مجمع عالی کانون‌های بازنشستگان با اشاره به جامعه قابل‌توجه خانواده صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت کشور بر حضور پرشور و حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری تیرماه جاری تأکید کرده و اهمیت حضور مشارکت حداکثری را در تقویت بنیه امنیتی، افزایش رضایت و مشروعیت مردمی نظام سیاسی، اعتبار بین‌المللی و … برشمرد.

در نشست هیئت اجرایی مجمع عالی کانون‌های بازنشستگان که بیش از ۶ ساعت به طول انجامید، دکتر بیات شنونده درخواست‌ها، پیشنهادها و موضوعات مورد اشاره از سوی نمایندگان کانون‌های بازنشستگان بود که طیف متنوعی از موضوعات همچون اساسنامه، مسائل بهداشت و درمان، رفاهی گردشگری، ماده ۱۰، مالیات، شیوه‌نامه مالی و اداری تعامل با کانون‌ها و... را شامل می‌شد.

 دکتر بیات، پس از طرح این موارد، کانون‌ها را نهاد مردمی، قانونی و مکمل صندوق‌ها در خدمت‌رسانی به بازنشستگان صنعت نفت خوانده و بار دیگر از نمایندگان حاضر خواست در جهت توسعه و گسترش چتر کانون برای تحت پوشش قراردادن بازنشستگان بیشتر تلاش کنند و پاسخگو و راهنمای ابهام‌ها و درخواست‌های بازنشستگان با کمک همکاران بخش‌های مختلف صندوق‌ها باشند.

وی در واکنش به اخبار مرتبط با ساختمان صندوق در لندن گفت: مجدانه دفاع از حقوق صندوق را در دستور کار قرار داده و مسیر حقوقی باقدرت پیش می‌رود.

 رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها با اشاره به هدف‌گذاری برای ارتقای کیفیت و کمیت خدمات به بازنشستگان صنعت نفت اظهار امیدواری کرد به هدف ترسیم شده برای ارائه خدمات به شکل کاملاً الکترونیک در نزدیک‌ترین زمان دست یابیم.

بیات همچنین درباره سهام‌دار کردن بازنشستگان با اشاره به عدم جامعیت مصوبه گذشته مبنی بر واگذاری سهام گروه اهداف به بازنشستگان، اظهار کرد: چنانچه عرضه سهام در بورس داشته باشیم به طور حتم سازوکاری برای بهره‌مندی بازنشستگان مدنظر قرار خواهد گرفت.

درآمد صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت امسال و سال آینده افزایش می‌یابد

 اماکن زیارتی، سیاحتی و رفاهی

 رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها با اشاره به سیاست این مجموعه در راستای گسترش و تنوع خدمات رفاهی گردشگری اخبار خوشی برای بازنشستگان داشت و از اخذ مجوز ایجاد زائرسرای شماره ۲ مشهد نزدیک به حرم مطهر امام رضا (ع)؛ برنامه‌ریزی برای ایجاد مجتمع زیارتی، سیاحتی و رفاهی شیراز و اهتمام برای گسترش اماکن تفریحی شمال کشور، خبر داد.

 طراحی سبد متنوع تسهیلات

 رئیس هیئت‌رئیسه در پاسخ به درخواست افزایش مبالغ تسهیلات از لزوم انجام مطالعات جدید برای تنوع‌بخشی به خدمات غیرنقدی سخن گفت و افزود بخش بازنشستگی و رفاه در این زمینه مطالعاتی را انجام خواهد داد.

بیات همچنین درباره رسیدگی به موضوع بازنشستگان ارجمند کد ۲۳ گفت: در ابتدای حضور در صندوق‌ها پس از اطلاع از موضوع اعلام کردیم که پیگیری می‌کنیم و این کار برای نخستین مرتبه در صندوق‌ها و با مساعدت معاونت توسعه منابع انسانی وزارت نفت انجام شد و کارفرما با تهیه گزارشی، اردیبهشت‌ماه نظر خود را اعلام کرده است. بااین‌حال مقرر شد چنانچه فردی از همکاران عزیز با تطبیق شرایط خودش با بخش‌ها و مقررات و ضوابطی که تجمیع شده و در نشست اردیبهشت ماه ارائه شده، احتمال می‌دهد حقی از او تضییع شده است می‌تواند کتباً مورد را اعلام تا کارفرما با مستندات خود بررسی کند.

 وی با اشاره به جهت‌گیری صندوق‌ها در ترمیم مستمری این گروه از بازنشستگان به تداوم رویکرد حمایتی از آنان در قالب عدد ثابت در تعدیل اشاره کرد.

بیات در بخش دیگری از گفتگوهای این نشست با اشاره به اقدام‌ها و دستاوردهای صندوق‌ها در دوره ۱۰۰۰ روزه و تداوم آن یادآور شد: توسعه پروژه‌ها به‌عنوان یک کار زیرساختی دستاوردهای مطلوبی را به ثبت رسانده است.

 تأکید بر بهبود مستمر خدمات‌رسانی

 عباس حاجی‌صادق، رئیس صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت در این جلسه سیاست این مجموعه را پیگیری مسائل مرتبط با جامعه هدف ذکر کرده و با ارائه آمار و مستندات، پاسخگویی حداکثری در پیگیری مطالبات را در دستور کار دانست.

 وی با بیان اینکه بخش تخصصی امور مربوط به کانون‌ها، معاونت بازنشستگی و رفاه است، تأکید کرد: همه مکاتبات کانون‌ها از جمله موارد ۵۲ گانه به طور کتبی پاسخ داده شده است برخی موارد ذکر شده در این جلسه پیش‌تر توضیح داده شده بود و برخی هم به طور کتبی به دبیر کانون‌ها اعلام شده است.

رئیس صندوق‌ها در پاسخ به پرسش مطرح شده افزود: تفاوت زمان بازپرداخت هزینه‌های درمان در شمال کشور با تهران در حد یک تا ۲ روز است. از این رو در بازه زمانی مورد قبولی این اقدامات انجام‌ می‌شود.

حاجی‌صادق با تایید پیشنهاد یکی از اعضای هیئت اجرایی کانون‌ها در خصوص استفاده از بیمه خودرو برای بازماندگان گفت: این موضوع به امید خدا به شکلی اجرایی خواهد شد.

پاسخگویی به کانون‌ها

 محسن رامین، معاون امور بازنشستگی و رفاه صندوق‌ها نیز در این نشست با تأکید بر تعامل پررنگ این معاونت با کانون‌ها خاطرنشان کرد: در راستای این تعامل هیچ یک از مکاتبات دریافتی از سوی کانون‌های سراسر کشور بدون پاسخ نمانده است.

 وی حفظ شان و کرامت بازنشستگان را سرلوحه فعالیت‌های خدمات‌رسانی دانست و گفت: همواره تاکید داریم ارائه خدمات با صبر، شکیبایی و در نهایت حفظ شان پیشکسوتان باشد و امیدواریم  در این رویکرد نیز همواره بهبود ایجاد شود.

معاون بازنشستگی و رفاه افزود: مسائل کارفرمایی را که بازنشستگان محترم مطرح می‌کنند را از بخش‌های مرتبط در صنعت نفت پیگیری می‌کنیم.

رامین گفت: با توجه به برخی از محدودیت‌های گزارش شده پیگیر فعال‌سازی شیوه‌نامه تعاملات با کانون‌ها و رفع موانع آن هستیم.

 سلامت و درمان اولویت صندوق

 جواد عبدیزدان، معاون سلامت، بهداشت و درمان صندوق‌ها نیز در این نشست، با تأکید بر مأموریت این معاونت در ارائه خدمات مطلوب از پیگیری برای کاهش هزینه فرانشیز، موضوع همراه بیمار، فرزندان ذکور بالای ۲۲ سال و ... خبر داد.

 وی افزود: هر کدام از موارد در حال طی مراحل تصویب خواهی است پس از نهایی‌شدن اعلام می‌شود.

 در این نشست نکات اعلامی اعضای هیئت اجرایی کانون‌ها به بخش‌های مرتبط با موضوعات ارجاع شد تا پس از بررسی پاسخ آنها در اختیار دبیر کانون قرار گیرد.

تصاویر نشست اینجا

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =