کد خبر: 9668
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
نشست مشترک بازنشستگان کد ۲۳ با معاون محترم وزیر نفت در امور توسعه‌ مدیریت و سرمایه‌انسانی

معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی گفت: از جمله تصمیمات صندوق توجه به جهت‌گیری ترمیم مستمری بازنشسته‌های عزیز صنعت نفت بر مبنای قاعده متناسب‌سازی است که سال گذشته به صورت عدد ثابت اجرایی شد در متناسب‌سازی دو سال گذشته اقدام‌های مناسبی برای بازنشستگان کد (۲۳) انجام شده که این روند در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

نشست مشترک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت با نمایندگان بازنشستگان موسوم به کد (۲۳) که روز سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) با حضور آقای دکتر مهدی علی‌مددی، معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، عباس حاجی‌صادق، رئیس صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت، محسن رامین معاون امور بازنشستگی و رفاه در صندوق‌ها برگزار شد.

در این نشست معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با نمایندگان بازنشستگان کد (۲۳)؛ بر عزم وزارت نفت و صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت نسبت به استمرار بهبود معیشتی آنان تاکید شد.  

معاون وزیر نفت بر این مساله تاکید کرد: وزارت نفت و صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت متفق‌القول هستند با توجه به شرایط تورمی جامعه، در ارتباط با موضوع رفاهیات در چارچوب مزایای جانبی ابلاغی دولت بررسی های لازم را برای تمامی جامعه بازنشستگان عزیز از جمله بازنشستگان کد (۲۳) تحت نظر خواهند داشت.  

وی با تاکید بر اینکه هرگونه تصمیم صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت باید مطابق قانون و در زمینه آن پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: مطابق گزارش و بررسی‌های انجام شده معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی مرتبط با بازنشستگان ارجمند کد (۲۳) در بهبود معیشت آنها گام برداشته خواهد شد.  

علی‌مددی با اشاره به تاکید دولت بر حفظ و نگهداشتِ شان و کرامت انسانی آحاد جامعه به ویژه  کارکنان شریف دولت و بازنشستگان ارجمند گفت: در صنعت نفت نیز مطابق خواسته وزیر محترم نفت و اهتمام ایشان به نیروی انسانی سعی کردیم مطالبات و خواسته‌های گروه‌های مختلف شنیده و در چارچوب قوانین و مقررات، به آنها رسیدگی شود.

وی با اشاره به مطالبات بازنشستگان محترم کد (۲۳) که به دلیل تکلیف در اجرای احکام و در راستای کوچک‌سازی دولت وقت، تصمیماتی گرفته شد که مجموعه‌ای از کارکنان قبل از موعد بازنشسته شدند، گفت: شاید نگاه دولت وقت برای دولت و گروهی مناسب بود، اما صنعت نفت از این تصمیم در ابعاد مختلف مالی، نیروی انسانی و ذخیره تجارب آسیب دیده و پس از سه دهه تاکنون نتوانسته این خلا را پر کند.

معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با اشاره به آسیب بخشی از کارکنان از تصمیم دولت وقت، گفت: با روی کارآمدن دولت سیزدهم معاونت امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در سه‌نوبت با نمایندگان محترم کد ۲۳ جلساتی برگزار کرد که خروجی آن اتخاذ تصمیمات مناسب در هیات امنای صندوق‌ها طی دو سال گذشته بود تا برای بازنشستگانی که حداقل مستمری را دریافت می کردند، شرایط مناسب‌تری ایجاد شود.

علی‌مددی گفت: از جمله تصمیمات صندوق توجه به جهت‌گیری ترمیم مستمری بازنشسته‌های عزیز صنعت نفت بر مبنای قاعده متناسب‌سازی بود که سال گذشته به صورت عدد ثابت اجرایی شد که این تصمیمات حاصل برگزاری همین نشست‌ها بود و در تناسب‌سازی طی دو سال گذشته اقدام‌های مناسبی برای بازنشستگان کد (۲۳) انجام شده که این روند در سال جاری نیز تدام خواهد داشت.

علی‌مددی با تشکر از اقدامات مناسب صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت و ریاست هیئت‌رئیسه صندوق‌ها خاطرنشان کرد: گزارشات ما نیز مستندی بر این عملکرد مناسب است.  

معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با اشاره به وضعیت مناسب صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت در مقایسه با دیگر صندوق‌ها، گفت: در این دولت اقدامات بسیار مناسبی برای افزایش پایداری وضعیت اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت در حال انجام است که از جمله می‌توان به خرید سهام هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد که برای آینده صندوق نیز مهم بوده و پایداری منابع صندوق را سبب خواهد شد.

علی‌مددی با اشاره به نگاه مساعد وزیر محترم نفت که اگر قانون اجازه دهد از هیچ موضوعی برای نیروی انسانی دریغ نخواهد کرد، گفت: این تصمیمات سخت و خوب با همراهی وزیر محترم انجام شده است.  

مبنای قاعدۀ متناسب‌سازی با عدد ثابت برای ترمیم حداکثری مستمری‌های حداقلی است

معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با تاکید بر اینکه در دو سال و نیم اخیر تلاش ما معطوف به این بوده که با حرکت در مسیر ریل دولت، توجه‌مان به حفظ قوانین داخل صنعت نفت هم باشد، خاطرنشان کرد: پرچم صنعت نفت بالاست و کارکنان خدوم با وجود تمام سختی‌ها و مصائب شغلی در مناطق عملیاتی فعالیت‌های مهمی را به ثمر رسانده‌اند.

در ادامه این جلسه پس از ارائه گزارش معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، آقای دکتر علی‌مددی این نتیجه نهایی را قرائت کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده در شرکت‌ها از اجرای مقررات برای مشمولین محترم کد (۲۳) که گزارش آن در این جلسه ارایه شد، موضوع رسیدگی به اعتراضات، انجام گرفته و به دلیل اینکه طبق ضوابط و مقررات انجام شده، بنحوی که حتی در صورت اشتغال مشمولین تا سن عادی بازنشستگی نیز مستمری آنها کمتر از مبلغ فعلی مستمری پرداختی حاصل می‌شود و لذا در خصوص هرگونه تغییر یا تعدیل مستمری مراتب مختومه می‌شود.

وی با بیان اینکه، این گزارش برای اطلاع جامعه بازنشستگان محترم کد (۲۳) و پاسخگویی کانون‌ها در تارنمای صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت یا سامانه سما بارگذاری خواهد شد، افزود: چنانچه بعد از مطالعه گزارش، بازنشسته محترم کد (۲۳) اعلام کند اجرای مصوبات، مقررات و ضوابط ضمیمه این گزارش در حق وی انجام نگرفته است، با درج شماره پرسنلی و ذکر مصداق تضییع حق، مراتب به روشی که متعاقبا اعلام خواهد شد بارگذاری و صندوق‌ها موضوع را به شرکت اصلی ذی‌ربط اعلام تا نسبت به بازنگری مجدد وضعیت متقاضی اقدام و پاسخگو باشند.  

علی‌مددی اظهار امیدواری کرد با هم‌اندیشی در سایر بخش‌ها همچون بازنشستگان کد (۲۳) بتوانیم شاهد تصمیمات مناسب باشیم.  

گزارش ارائه شده در نشست معطوف به سطوح تحصیلی، میزان سوابق، تاثیر تعدیل‌ها در حداقل مستمری و برخی مقایسه‌ها بود. که به زودی در بخش انتهای همین مطلب یا در سامانه سما بارگذاری خواهد شد. 

علی‌مددی در این نشست ضمن شنیدن مطالبات و خواسته‌های مختلف حاضران که نمایندگان بازنشستگان کد (۲۳) بودند، از غیبت برخی از نمایندگان کانون‌های بازنشستگی نیز گلایه کرد. 

برای مشاهده تصاویر مرتبط اینجا کلیک کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =