امضا تفاهم نامه فراسکو

شرکت فراسکو عسلویه در آخرین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با منطقه ویژه پارس تفاهم‌نامۀ به ارزش ۴۱ میلیون یورو در زمینه صادرات ال‌پی‌جی امضا کرد.

 منوچهر بخشی، مدیرعامل شرکت فراسکو عسلویه روز شنبه (۲۲ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه یادشده گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، تأمین مالی، اجرا و بهره‌برداری از طرح انتقال، بارگیری و صادرات گاز مایع ال پی جی سرد از اسکله شماره ۱۰ مجتمع خدماتی پارس به مدت ۱۰ سال و به مبلغ ۴۱ میلیون یورو به شرکت فراسکو واگذار شد.

 وی افزود: با اجرای این طرح سالانه ۱.۵ میلیون تن به صادرات گاز مایع سرد افزوده خواهد شد و به میزان ۱.۳ میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور محقق خواهد کرد.

 بخشی با یادآوری همکاری پیشین شرکت فراسکو با شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت فراسکو افزون بر توان صادرات ال پی جی، نفت کوره و میعانات گازی آمادگی دارد در طرح‌های مشترک با شرکت ملی نفت ایران و سایر شرکت‌های اصلی وزارت نفت همکاری بلندمدت داشته باشد.

 وی افزود: ظرفیت‌های خدمات فنی و مهندسی و تاسیساتی شرکت فراسکو در منطقه عسلویه در زمینه ذخیره، نگهداری و صادرات انواع فراورده‌ای نفتی و گازی، توان جدید در منطقه است که در چارچوب راهبرد از میدان تا بازار گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت به توسعهٔ تخصصی خود شتاب داده است.

 شرکت فراسکو عسلویه از شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت محسوب می‌شود. این شرکت در ۳ سال گذشته و به‌خصوص در یک سال اخیر با شتاب‌بخشی به طرح‌های در دست اجرا موفق شده است نام‌های تجاری و صنعتی فراسکو عسلویه را در فهرست پایانه‌های نفتی کشور مطرح کند. فراسکو عسلویه پایانه ذخیره‌سازی فرآورده‌های مختلف نفتی و گازی است که با برخورداری از تأسیسات و اسکله، توان انتقال و صادرات انواع فرآورده‌های ذخیره‌سازی شده را دارد.

 امضای تفاهم‌نامه میان شرکت فراسکو و منطقه ویژه پارس/صادرات ال‌پی‌جی به سبد خدمات فراسکوعسلویه افزوده ‌می‌شود

این تفاهم‌نامه روز شنبه، با حضور محسن خجسته‌مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، ذبیح‌اله نعیمی مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف؛ از سوی سخاوت اسدی مدیرعامل منطقه ویژه پارس و منوچهر بخشی مدیرعامل فراسکو عسلویه به امضا رسید. 

برای مشاهده تصاویر پایانه فراسکو در عسلویه اینجا کلیک کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =