پس از ورود به سامانه صفحه زیر دیده می شود
سمت راست صفحه (پیشخوان ) با کلیک روی قسمت درخواست ها می توانید گزینه های زیر را مشاهده کنید .
معرفی نامه
درخواست صدور کارت شناسایی
گواهی کسر از حقوق
*درخواست صدور کارت شناسایی*
با انتخاب این گزینه صفحه زیر دیده خواهد شد .
همانطور که در تصویر مشخص است این صفحه دارای دو قسمت لیست و بایگانی میباشد که در قسمت لیست کارهایی قرارداده می شود که هنوز به ثبت نهایی نرسیده است و در قسمت بایگانی می توانید کارهایی را که ثبت کرده اید دنبال کنید .
برای اعلام یک درخواست جهت صدور کارت شناسایی از دکمه درخواست جدید استفاده کنید .
صفحه ای مطابق با تصویر زیر باز خواهد شد .
که با توجه به اینکه بازنشسته یا بازمانده هستید مشخصات شما دیده می شود و درقسمت تاریخچه می توانید در صورتیکه چندین بار برای کارت اقدام کرده باشید مشخصات آنرا مشاهده کنید .
در قسمت پایین همین صفحه موارد زیر مشاهده می گردد .
درصورتیکه کارت مفقود یا مخدوش شده باشد از دکمه دریافت فرم تعهد استفاده کرده و پس از دریافت اطلاعات مورد نظر را داخل فرم درج کنید .
پس از تکمیل صفحه روی دکمه ثبت کلیک کنید .
درخواست شما ثبت شده و برای کارشناس مربوطه با توجه به دفتر نمایندگی شما ارسال می گردد پس از تایید کارشناس و رئیس دفتر نمایندگی شما می توانید در قسمت بایگانی از ثبت نهایی کار مطمئن شوید و جهت دریافت کارت اقدام نمایید.
جهت دریافت فیلم آموزشی راهنمای درخواست صدور کارت شناسایی در سامانه سما اینجا کلیک کنید.
جهت مشاهده راهنمای تغییر رمز ورود و خروج در سامانه سما اینجا کلیک کنید.
راهنمای استفاده از سامانه سما | ||
۱ | ورود به سامانه سما | اینجا کلیک کنید |
۲ | دریافت معرفی نامه | اینجا کلیک کنید |
۳ | دریافت خدمات مددکاری | اینجا کلیک کنید |
۴ | درخواست صدور کارت شناسایی | اینجا کلیک کنید |