کد خبر: 4545
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
محرمی

استان آذربایجان شرقی و شهرهای زیبای اطرافش که در تقسیم‌بندی صندوق‌ها به لحاظ جغرافیایی در منطقه 7 قرار گرفته، یکی از مناطق گسترده تحت سرپرستی صندوق‌ها شناخته می‌شود.

استان آذربایجان شرقی و شهرهای زیبای اطرافش که در تقسیم‌بندی صندوق‌ها به لحاظ جغرافیایی در منطقه 7 قرار گرفته، یکی از مناطق گسترده تحت سرپرستی صندوق‌ها شناخته می‌شود. از آنجا که این حوزه همچون بدنه اصلی صندوق، برپای‌دارنده سیاست صندوق‌ها در جهت خدمت‌رسانی به اعضای تحت پوشش خود است، می‌کوشد با ارائه بهترین خدمات ساکنان دور از پایتخت را از بهترین‌ها بهره‌مند سازد. با التفات محرمی رییس این منطقه در خصوص اقدامات انجام یافته در حوزه مدیریت منطقه 7 سخن گفته‌ایم.

محدوده جغرافیایی تحت پوشش خدمات آن منطقه شامل چه شهرهایی است؟

محدوده ی جغرافیایی شمال غرب کشور متشکل از استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان و شامل 30 شهر به قرار زیر می باشد:

جلفا، مرند، خسروشهر، پیرانشهر، نمین، خلخال، ایلخچی آذربایجان، باسمنج، اسکو، اهر، بستان آباد، نیر، پارس آباد مغان، آذرشهر، عجب شیر، میانه، بناب، ابهر، سردشت، مشگین شهر، خوی، سلماس، ایلخچی، سردرود، سراب، مراغه، خدابنده، مهاباد، ماکو، میاندوآب.

میزان جمعیت و پراکندگی آن در منطقه چگونه است ؟

در حال حاضر این منطقه تعداد 2574 نفر بازنشسته و بازمانده را تحت پوشش دارد که پراکندگی آنها در استان ها به شرح زیر می باشد :

استان آذربایجان شرقی : 66/66 %   استان زنجان : 95/10 %

استان آذربایجان غربی : 18/13%     استان اردبیل : 19/9 %

ضمنا با احتساب افراد تحت پوشش آمار منطقه 6869 نفر می باشد.

اهم فعالیت های جاری در منطقه تحت مدیریت شما کدام اند ؟

اهم فعالیت ها عبارتند از خدمات درمانی، اداری، مددکاری و رفاهی که در خصوص افزایش کیفیت خدمات و بهبود مستمر در هر یک از وظایف مذکور علی الخصوص تکریم ارباب رجوع اقداماتی بایسته و شایسته در دستور کار بنده و همکاران منطقه قرار دارد.

جامعه ی معلولین و خانواده های دارای عضو توانخواه همواره در زمره ی اصلی‌ترین دغدغه‌های ما بوده و خانواده‌ها از خدمات مشاوره و روان درمانی و مداخلات بالینی در مواقع لزوم بهره مند می شوند که این مهم به همت کارشناسان ارشد مستقر در نمایندگی ها خصوصا تبریز و ارومیه انجام می پذیرد.

خدمات رفاهی منطقه ضمن حمایت مسئولین ستادی طی ماه های گذشته وسعت بیشتری یافته و اقدامات اولیه جهت بهره مندی بازنشستگان محترم و خانواده های آنان از امکانات گردشگری در شهرهای مشهد مقدس، کیش، آستارا و شهر توریستی سرعین انجام پذیرفته است.

استخرهای طرف قرارداد شهر تبریز در حال افزایش بوده و به زودی اقدامات نهایی برای بهره‌مندی بازنشستگان در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان و شهرهای مربوطه از استخرها و مراکز ورزشی میسر خواهد شد.

شایان ذکر است با هماهنگی کانون بازنشستگان، تورهای یکروزه کاملا فعال بوده و با مشارکت کانون، صندوق و خود بازنشستگان تورهای مسافرتی آستارا و سرعین  ماهیانه و به طور مرتب در حال انجام است.

در بخش ورزش گروه کوهنوردی و تیمهای تنیس روی میز و تیم فوتسال هر هفته فعالیت مستمر دارند .

از نظر منابع انسانی، تجهیزات و سخت افزار در چه شرایطی هستید ؟

به همت کارشناسان ارشد واحد فناوری اطلاعات (آقایان دکتر منصوری و مهندس یزدی) و مسئول انفورماتیک منطقه خانم عبادی، برای سهولت در دسترسی به بالاترین کیفیت خدمت‌رسانی و ایجاد ارتباط هرچه مطمئن تر، پایدارتر و سریع تر، بمنظور افزایش پهنای باند نمایندگی های منطقه به فیبر نوری، دکل مخابراتی و امنیت شبکه مجهز شده و تمامی خدمات بدون هرگونه قطعی، فوت وقت و اختلال سیستمی در حال ارائه می باشد.

کیفیت ابزارها جهت ارائه ی مطلوب ترین خدمات همواره مورد توجه اینجانب و همکاران مربوطه می باشد که در این راستا همکاران مستقر در نمایندگی های منطقه از بروز ترین سخت افزارها استفاده می نمایند چرا که اغلب مشاهده شده کیفیت نامطلوب سخت افزاری و یا کندی سیستم، موجبات نارضایتی همکاران و در نهایت ارباب رجوع را در پی داشته است.

مشکل نیروی انسانی در نمایندگی تبریز کاملا مشهود بوده و این نقیصه بعضا در فرایند ارائه خدمات به جمعیت هدف مشکلاتی را بوجود می آورد که انتظار دارد با مساعدت ریاست محترم صندوق ها هرچه سریع تر این مشکل مرتفع شود.

از اختیارات و مسئولیت های خود بگویید.

با عنایت به اینکه مسئولیت کلیه ی فعالیت های جاری متوجه اینجانب می باشد، لذا اگر اختیارات را حق تصمیم گیری و هدایت کار دیگران و مسئولیت انجام دادن وظیفه و کارهایی که به شخص محول می شود تعریف کنیم، خوشبختانه از دو سال گذشته اختیارات موجود تقریبا مطابق با مسئولیت ها تعریف شده و انتظار می رود برای رسیدن به اهداف سازمانی و تسریع در امور با تفویض اختیارات بیشتر، حوزه تصمیم گیری روسای مناطق قوت یابد تا در اکثر فعالیت های روزمره از جمله برگزاری مراسم ملی و مذهبی و اقدامات حمایتی در راستای افزایش شادکامی و کیفیت زندگی بازنشستگان، بتوانند راساً اقدام نمایند.

بعنوان رییس منطقه آیا از حمایت های لازم برخوردار هستید ؟

بله بحمداله در هر زمینه ای حمایت های لازم صورت می پذیرد.

چه پیشنهادی برای هموارتر شدن مسیر ارائه ی خدمت به بازنشستگان دارید ؟

تحقیقات نشان داده است این روزها بسیاری از خریداران روش سلف سرویس را ترجیح می دهند و این روش تنها به رستوران ها محدود نمی شود در حقیقت سلف سرویس یکی از روش های ارائه ی خدمات است که در آن مراجعه کننده یا مشتری بجای رجوع به متصدیان فروش یا خدمات، امور مربوطه را شخصا انجام می دهد. این روش باعث کاهش هزینه های شرکت می شود و از طرفی وقتی بازنشستگان، انجام امور ساده را خودشان بر عهده بگیرند، کارکنان می توانند آزادانه به مسائل و مشکلات پیچیده تری رسیدگی نمایند. اگر کانال های سلف سرویس، ساده و استفاده از آنها آسان باشد، قطعاً دسترسی به هدف سهل الوصول خواهد بود؛ البته طبق دستور رییس محترم هیات رئیسه و رئیس محترم صندوق ها اقداماتی در این زمینه از طریق مسئولین محترم فن آوری و اطلاعات صندوق در تهران صورت گرفته و امیدواریم هرچه زودتر به سایر استان ها نیز اشاعه یابد.

ایجاد بخشی برای رسیدگی به شکایات نیز می تواند نظر مراجعین را جلب نموده و موجب افزایش وفاداری آنها شود. معمولا برای افرادی که آخرین اتفاق را در ذهن خود نگه می‌دارند، اگر آخرین رویداد حل مسئله و رفع مشکل آنان باشد، این اقدام موجب حفظ و تقویت رابطه و هموار شدن مسیر خدمت با بازنشسته می شود.

یکی دیگر از مسیرهای هموار شدن خدمات، تعمیم امکانات رفاهی در خصوص وام فوت فرزند، بیمه ی خودرو و امکان بهره مندی بیش از یک بار یارانه ی سفر برای بازماندگان است.

تا چه اندازه از رضایت مخاطبان خود اطلاع دارید ؟

با توجه به نتایج بدست آمده از فرم های نظرسنجی و بررسی سایر شاخص های رضایتمندی، خوشبختانه 99% بازنشستگان از وضعیت موجود راضی هستند و این مهم به برکت تلاش و توانائی همکاران محترم در دفاتر نمایندگی می باشد.

در ارتباط با دفاتر نمایندگی چه مواردی برای شما اهمیت و اولویت دارد ؟

ضمن قدردانی از زحمات و خدمات مسئولین محترم دفاتر، در مرحله ی اول خوشرویی و تکریم ارباب رجوع و در ادامه، آشنایی کامل با ضوابط و مقررات اداری در راستای تسریع در پاسخگویی به ارباب رجوع، هماهنگی مسئولان و کارکنان دفاتر با مسئولان مناطق، سرکشی و بررسی مشکلات بازنشستگان و بازماندگانی که امکان مراجعه به دفاتر را ندارند، سازندگی و تمایل به پیشرفت و خلاقیت بجای کارهای یکنواخت و روزمره از اهم انتظارات ماست. بطور کلی همکاران باید انتظارات مشتریان را درک کنند، خدمات محور باشند، شنونده ی خوب و قابلی باشند، بتوانند با طیف متنوع مراجعان ارتباط موثر برقرار نمایند و کمک به دیگران از دغدغه های اصلی آنان باشد. اگر  موارد ذکر شده  همراه با  ارائه ی خدمات بصورت سریع، راحت و بدون اشکال باشد، قطعاً  موجب رضایتمندی مراجعان و مسئولان خواهد شد .

عملکرد صندوق ها را بویژه در چند سال اخیر چگونه ارزیابی می کنید ؟

خوشبختانه عملکرد صندوق ها در سال های اخیر از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته و ایجاد مناطق، دفاتر و توسعه ی نیروی انسانی و خدمات علی الخصوص تمرکز زدایی از تهران در راستای خدمت رسانی به بازنشستگان، از اقدامات موثر صندوق بوده است.

نگاه و رویکرد شما به بازنشستگان چگونه است و بطور کلی چه توصیه هایی به آنان دارید ؟

بازنشستگان، ماندگارترین چهره های خدوم و زحمتکش هستند که سالیان متمادی متاع عمر خود را صرف خدمت صادقانه در صنعت نفت کرده و عملاً دین خود را به جامعه ادا نموده‌اند و اکنون ما وظیفه داریم به آنان احترام گذاشته و جایگاهشان را حفظ نمائیم. از اینرو می‌بایست به بازنشستگان با رویکرد تعالی گرایانه نگاه کرد نه تهدید گرایانه، یعنی بجای هدایت بازنشسته به انزوا، افسردگی و گوشه گیری، با ایجاد بستر مناسب در راستای افزایش خدمات رفاهی و استفاده از تجارب ارزشمند آنان تلاش نمائیم تا اوقات را با فراغت بیشتر و دغدغه ی کمتری سپری نمایند و در نتیجه ثمرآفرین باشند.

بمنظور حفاظت از این گنجینه های با ارزش باید بفکر درمان دردهای موجود بوده و به مشکلات آنان توجه نماییم چرا که در وضعیت موجود اقتصادی، متاسفانه هرروز شاهد مشکلات مالی تعداد کثیری از این عزیزان هستیم به طوری که، تلخی گذران زندگی در کام آنان به وضوح احساس می شود.

آیا تمایل دارید به مسایل دیگری هم اشاره کنید ؟

لازم می دانم از زحمات رییس محترم هیات رئیسه صندوق، رییس محترم صندوق و معاونان محترم خاصه معاونت محترم بازنشستگی که در راستای خدمت رسانی بهینه و با ارزش به قشر بازنشستگان تلاش نموده و ما را در خدمت رسانی به این عزیزان همواره یاری می نمایند و نشریه ویژه بازنشستگان که با مطالب ارزنده ی خود آنان را از آخرین اخبار مطلع می نمایند تشکر و قدردانی نمایم.فرصت را غنیمت شمرده  از همکاری رئیس محترم هیات مدیره  و اعضای زحمت کش کانون بازنشستگان آذربایجانشرقی تشکر نموده و در مقابل  همکاران سخت کوش و تلاشگر منطقه هفت که در ارائه خدمات به فرهیختگان صنعت نفت از هیچگونه کوششی دریغ نمی ورزند سر تعظیم فرود می آورم.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =