کد خبر: 9722
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
اختتامیه نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم صندوق‌ها

نخستین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج البلاغه و اذان صندوق بازنشستگی صنعت نفت روز چهارشنبه (۲۳ خردادماه) با حضور ۱۲۰ تن از شرکت کنندگان که به مرحله نهایی راه یافته بودند در زائرسرای مشهد مقدس برگزار شد.

حجت اله طالبی مسئول دارالقرآن صندوق‌ها گفت: در وزارت نفت سال‌هاست که مسابقات سراسری قرآن برگزار می‌شود و اما در نشست  سال گذشته  با کارگروه برگزاری مسابقات  قرآنی از صندوق‌ها دعوت شد تا در این دوره مسابقات برای نخستین بار شرکت نماید.

طالبی بیان کرد: از آنجا که کارکنان صندوق‌ها در سراسر کشور در نمایندگی ها پراکنده بودند در فاز نخست برای  برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری مسابقات کارگروه تشکیل شد و اطلاع‌رسانی جهت ثبت نام و شرکت در مرحله مقدماتی مسابقه در مناطق هشتگانه صندوق از طریق سایت صندوق‌ها و سامانه سما انجام شد.

وی همچنین تشریح کرد: در مرحله مقدماتی  این دوره از مسابقات  که در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد  بیش از ۱۰۰۰ تن در هفت گروه از رده سنی خردسالان تا همسران و کارکنان بازنشستگان ثبت نام و شرکت کردند و از آن تعداد ۱۱۶ تن در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت، مفاهیم و نهج‌البلاغه به مرحله نهایی راه یافتند.

مسئول دارالقرآن صندوق‌ها گفت: هدف برگزاری این مسابقات بازخوانی نهج‌البلاغه و ترغیب شرکت‌کنندگان به مفاهیم قرآنی است. در حالی که انتظار ما برای ثبت نام ۵۰۰ نفر تخمین زده شده بود، ۱۳۰۰تن در اولین دوره حضور یافتند و با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان، پیش‌بینی صندوق‌ها برای سال آینده حضور ۲۰۰۰ تن است.

وی افزود: . پنج گروه در دو بخش بانوان و آقایان در این دوره حضور داشتند که از نفرات برتر اول تا سوم و در مجموع ۷۰ تن به عنوان برگزیدگان تجلیل شد. صدور کارنامه برای شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات از اقدمات صورت گرفته توسط کمیته اجرایی مسابقات است. ضمن اینکه برگزاری کارگاه آموزشی برای ارائه حضوری و تحلیل تلاوت‌های شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است. کارکنان و خانوادها وابسته بازنشسته، ۴۶درصد در این مسابقات  حضور یافتند و میانگین سنی افراد حاضر در مسابقات ۵۱ سال و یک شرکت‌کننده ۸۲ ساله از شهر رشت بود.

۲۰ تن از برگزیدگان این دوره از مسابقات قرآن صندوق‌ها همراه با برگزیدگان شرکت‌کننده از شرکت گاز، نفت، پالایش و پتروشیمی در مسابقات وزارت نفت که شهریورماه در مشهد برگزار خواهد شد به رقابت خواهند پرداخت.

طالبی گفت: نخستین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، قطعا نواقصی داشته که باید بررسی و رفع می‌شود. یکی از نواقصی که وجود داشت  اشتراک برخی از رشته‌ها بین بازنشستگان و کارکنان بود، چرا که آیین‌نامه مسابقات وزارت نفت براساس رده سنی کارکنان برنامه‌ریزی شده و لذا این امر باید رفع شود.

وی تصریح کرد: در حال تدوین آیین‌نامه جدید هستیم و قرار است در آیین‌نامه جدید سن بازنشستگی برای رشته‌های مختلف در نظر گرفته شود. از این رو رشته‌ها سطح‌بندی می‌شود تا نواقص در این راستا رفع شود.

طالبی بیان کرد: در راستای استمرار این مسابقات تلاش داریم، همچنان ادامه‌دار باشد، ضمن اینکه برنامه‌ریزی برای دومین دوره در حال انجام و دوره مقدماتی دومین دوره این مسابقات را تا پایان امسال و مرحله نهایی در سال ۱۴۰۴ در دستور برگزاری قرار دارد.

مشاهده تصاویر

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =