رامین

معاون بازنشستگی و رفاه صندوق‌ها در تشریح اهم اقدامات ۲۹ ماه گذشته، روند ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد. او گفت: در این مدت المپیادهای ورزشی احیا شدو زیر ساخت‌های رفاهی مانند ارائه کارت‌های اعتباری توسعه یافته است.

تحول در خدمت رسانی

یکی از ماموریت‌های صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت برنامه ریزی و انجام عملیات اجرایی برای خدمت‌رسانی به جامعه بازنشستگان نفت است که طی ۲۹ ماهه اخیر با تنوع در نوع خدمات و رشد تسهیلات مختلف عمل به این ماموریت را متحول کرده است.

محسن رامین، معاون امور بازنشستگی و رفاه صندوق‌های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت با تشریح عملکرد این معاونت در ۲۹ ماهه اخیر با تقسیم بندی خدمات صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در ۳ دسته پرداخت مستمری، ارائه تسهیلات رفاهی و خدمات درمانی، از جمله تعهدات اصلی صندوق‌ را پرداخت مستمری ذکر کرد و افزود:  در دو بخش درمان و رفاهیات نیز به نیابت از کارفرما در حال ارائه خدمات هستیم.  

او خدمات این معاونت را در قالب مواردی هچون اعطای تسهیلات اضطراری متنوع، وام‌های مسکن، تعمیرات و تبدیل به احسن، انواع بیمه‌ها از جمله تقسیط بیمه خودرو، کارت‌های اعتباری، پاداش تحصیلی فرزندان، تکریم خانواده معظم شهدا برشمرد و از رشد شاخص‌ها در مدت دو سال و نیم عمر مدیریت جدید خبر داد.

رویکردی متفاوت و خلاقانه

رامین با اشاره به افزایش آماربازنشستگان و بازماندگان نفت، به برنامه ویژه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت برای این جامعه هدف طی دوره دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم سعی کردیم با ارائه خدمات بهتر و موثرتر به این جامعه بزرگ باعث نشاط ‌و دلگرمی‌شان شویم.

او با اشاره به رویکرد متفاوت و خلاقانه صندوق‌های بازنشستگی نفت در دوره مدیریت جدید با محوریت روشنگری، گفت: در این راستا با حمایت رئیس هیئت‌رئیسه و همراهی رئیس صندوق‌ها در بازدید از دفاتر نمایندگی، مناطق و ‌کانون‌ها، با بازنشستگان و  ‌نمایندگان آنها دیدار و گفت و گو شد که برنامه بازدید از ۲۵ کانون با استقبال گرم و بی سابقه بازنشستگان مواجه شد.

معاون بازنشستگی و رفاه صندوق‌ها با اشاره به اینکه این معاونت با ۵۰۴ کارمند در مناطق هشت گانه صندوق‌ها و ۳۹ کارمند در ستاد، پاسخگوی مطالبات و درخواست‌های بازنشستگان در ۴۷ دفتر نمایندگی  و ۱۲ رابط در سراسر کشور است، خبر داد که قرار است دور تازه بازدید از کانون‌ها و دفاتر نمایندگی مناطق هشت گانه صندوق‌ها عملیاتی شود.

رامین همچنین از برگزاری سالانه دو نشست رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی با تمامی کانون‌های بازنشستگان نفت در سراسر کشور خبر داد که طی آن دکتر بیات ابهامات، مسائل و مشکلات بازنشستگان را استماع می کنند و برخی را توضیح و برخی دیگر را به بخش های تخصصی ارجاع می دهند تا یا در صندوق ها بررسی شوند یا از کارفرمایان پیگیری شود.  

معاون امور بازنشستگی و رفاه صندوق‌ها بررسی درخواست موضوع کد ۲۳ را نیز در راستای موارد مرتبط با کارفرما خواند که با دستور رئیس هیئت‌رئیسه صندوق ابعاد مختلف آن در نشست با نمایندگان چهار شرکت اصلی وزارت نفت و مدیران ارشد وزارتخانه درحال رسیدگی است. 

تسهیل و سرعت بخشی در ارائه خدمات

او در تسهیل و سرعت بخشی در خدمات را بخش دیگری از دستاوردهای این معاونت در دوره جدید ذکر کرد و گفت: ابتدای دولت سیزدهم در حالی با حجم‌ زیادی از نسخ درمانی مواجه بودیم که با تاکیدهای دکتر بیات و تلاش معاونت محترم سلامت، بهداشت و درمان زمان پرداخت‌ها روند کاهشی داشته و در حال حاضر میانگین پرداخت هزینه های درمان حدود ۱۰ تا ۱۲ روز است.

رامین  به تنوع و توسعه حجم قراردادها، به روز شدن احتساب و ‌پرداخت‌های مستمری، آموزش نمایندگان دفاتر برای ارائه خدمات بهتر؛ به عنوان بخشی از دستاوردهای کاربردی ۲۹ ماه اخیر اشاره کرد.

 احیای المپیادهای ورزشی تا زیرساخت‌های رفاهی

احیای المپیادهای ورزشی با برگزاری دو المیپاد برای بازنشستگان و ایثارگران در سال جاری از دیگر مواردی بود که مورد اشاره رامین قرار گرفت.

 او با اشاره به تحت الشعاع قرار گرفتن برخی اقدامات ناشی از پاندمی کرونا، از احیای زیرساخت‌های رفاهی مختلف در دوره مدیریت جدید صندوق‌های بازنشستگی خبر داد که با تنوع، گستردگی و تحول در ارائه خدمات مختلف همراه بوده است.

رامین یکی دیگر از تحولات را ارائه خدمات غیرحضوری به موازات خدمات حضوری ذکر کرد و خاطرنشان کرد: مطلوب ما این بوده و هست که با توجه به سن و شرایط بازنشسته‌ها علاوه بر شکل حضوری مانند گذشته، خدمات به شکل غیر نیز حضوری ارائه شود.

 افزایش اعتبار کارت‌های خرید تا رشد سرانه روزش

او به افزایش ۶ برابری اعتبار هوده کارت با وجود سابقه ۱۰ ساله آن برای خرید ارزاق، لوازم خانگی و غیره اشاره کرد و از توسعه آن خبر داد.

رامین فراهم شدن خرید با حکمت کارت صبا با سقف ۹۶ میلیون تومان و بازپرداخت ۲ ساله را یکی دیگر از اقدامات در این دوره ذکر کرد و گفت: برای حفظ شرایط رقابتی، در تلاش هستیم به زودی بتوانیم با تنوع فروشگاه‌های بیشتر ضلع سومی به آن اضافه کنیم.

معاون امور بازنشستگی و رفاه صندوق‌ها با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای به‌روزرسانی سرانه‌های نقدی معادل شاغلان از افزایش بن کالای اساسی از مبلغ ۴۳۰ هزار تومان سال ۱۴۰۰ به ۸۵۰ هزار تومان به ازای هر شماره پرسنلی و همچنین اضافه شدن هر فرد تحت تکفل برای دریافت بن کالا به مبلغ هریک ۱۷۰ هزار تومان، افزایش سرانه نقدی ورزش از ۳۰۰ هزار تومان سال ۱۴۰۰ به ماهانه ۱ میلیون و ۵۰۰ و همچنین ۶۰۰ هزار تومان برای مجردان و به ازای هر فرزند ۳۰۰ هزار تومان خبر داد.

او در تشریح اقدامات این معاونت در بخش فرهنگی گردشگری گفت: در این بخش طبق تعاملات با مجموعه توسکا، محمود آباد و زائرسرای مشهد، توزیع سهمیه‌ها به شکل متناسب تری در فصل و غیر فصل صورت گرفت که طی آن با افزایش نسبی سهمیه‌ها از زمستان ۱۴۰۰  تاکنون رشد توزیع همراه با ۳ هزار سهمیه محمودآباد ۵۵۰۰ سهمیه زائرسرا و ۲ هزار سهمیه توسکا را شاهد بودیم.

به گفته او، رشد مبالغ غذای باشگاهی از دیگر مواردی است که در این دوره انجام شده و از ۲۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان در ماه افزایش یافته است.

او گفت: همچنین پاداش تحصیلی به عنوان یکی دیگر از خدمات مغفول مانده طی سال‌های گذشته به شکل برخط در دستور کار قرار گرفت و در این راستا  از مهر ۱۴۰۰ تا کنون حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ مورد درخواست بررسی و پرداخت شده است.

طرح پس اندازمسکن کارکنان کلید زده شد

معاون امور بازنشستگی و رفاه صندوق‌ها با اشاره به اینکه در دوره جدید طرح پس انداز مسکن کلید زده شد، شاهد استقبال قابل توجه از این طرح با عضویت ۶۰ هزار نفر شاغل، ۱۸ هزار و 900 نفر بازنشسته بودیم، یادآور شد: براساس این طرح، اعضا به شکل ماهانه از مبلغ ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سهم پرداخت و معادل آن به اضافه ۶ درصد سهم از سوی کارفرما پرداخت می‌شود و افزون بر آن سود سالانه ۱۶ درصدی نیز به آن تعلق می‌گیرد.

او سایر خدمات رفاهی را مرتبط با بیمه خودرو توسط بیمه پارسیان و ایران ذکر کرد که براساس آن این خدمات بدون اختصاص سود به شکل اقساطی تا سقف ۴ خودرو برای بازنشستگان قابل استفاده است که با استقبال از این تسهیلات طی مهر ۱۴۰۰ تاکنون ۹۰ هزار بیمه بدنه و ثالث صادر شده است.  

به گفته او، رویکرد صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در افزایش تسهیلات بر این مبنا خواهد بود که  آسیبی به سبد ماهانه آنها وارد نشود.

 رونق خدمات مددکاری تا رشد وام های قرض‌الحسنه

رونق خدمات مددکاری از دیگر دستاوردهای معاونت صندوق‌های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت است که در بازه مورد بررسی  ۶۲۰۰ گزارش مددکاری تهیه شده است.  

به گفته او، در بخش پرداخت تسهیلات،هفت نوع وام قرض الحسنه از جمله: وام‌های جامع مصوبه، ودیعه مسکن، ازدواج، تحصیل، فوت و ایثارگری، در مجموع ۹۱ هزار فقره وام قرض الحسنه در بازه زمانی مدنظر پرداخت شده است.

توسعه ارائه خدمات

رامین افزایش توسعه در ارائه خدمات را از دیگر اقدامات در بازه زمانی مورد بررسی ذکر کرد که با توجه به پراکندگی اسکان بازنشستگان و بازماندگان در ۳۳۰ شهر در سراسر کشور با راه اندازی میز خدمت و دفتر (رابط بر خط) در تمام شهرها امکان بهره گیری از سیستم سما برای تمامی آنها فراهم شده است.

او تکریم خانواده معظم شهدا را از اولویت‌های کاری صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت برشمرد و گفت: در حال حاضر ۵۷۳ خانواه معزز شهدای والا مقام صنعت نفت عضو خانواده بزرگ صندوق قرار دارند.

به گفته او توسعه و رشد انواع ارائه خدمات به بازنشستگان و بازماندگان با تنوع و سرعت هر چه بیشتر در اولویت و برنامه کاری صندوق‌های بازنشستگی قرار دارد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =