عبدیزدان

معاون سلامت، بهداشت و درمان صندوق بازنشستگی نفت خبرداد: با تلاش مستمر همکاران واحدهای درمان مناطق هشت گانه صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت، میانگین رسیدگی به نسخ درمانی در ۳ ماه گذشته رکورد کاهشی ۱۲ روز را حفظ کرده است.

جواد عبدیزدان با بیان این مطلب که با مساعدت مدیریت، کمبود های نیروی انسانی تا حد ممکن در مناطق برطرف گردید، ضمن اینکه تغییر رویکرد در ارزیابی عملکرد ها باعث ثبات این رکورد در سه ماه گذشته گردیده است. وی با بیان اینکه درسال ۱۴۰۰ به دلیل تغییر در نرم افزار درمان صندوق ها این استاندارد در برخی موارد به بیش از شش ماه رسید بود، گفت: رفته رفته این استاندارد بهینه و در حال حاضر رضایت نسبی بازنشستگان در این مورد را به همراه داشته است.

معاون سلامت، بهداشت و درمان صندوق بازنشستگی نفت بیان کرد: طرح پیشنهادی نرم افزار جدید بخش درمان صندوق کاملاً بومی و در تناسب با خدمات مورد تعهد صندوق و کارفرمایان و موافق با سیاست ها و خط و مشی سازمانی صندوق‌ها تهیه و در حال نگارش می‌باشد، و از آن جهت که با مناسبات مقرراتی کاملا سازگار بوده انتظار می ‌رود در آینده نزدیک بازپرداخت هزینه‌های درمانی حتی به کمتر از ۱۰ روز در همه مناطق تقلیل یابد.

او با اشاره به این مطلب گفت: رکوردهای موجود و همچنین رکوردهای آتی در سطح کشور بی نظیر می‌باشد.

عبدیزدان در باب یکی دیگر از دستآوردهای اخیر صندوق‌ها گفت با مساعدت مدیران ارشد وزارت نفت هزینه های اعزام پزشکی که بیش از چندین سال مطالبه بیماران بازنشسته بود، سرانجام در سال جاری با اصلاح بند ۱۳-۱۴  فصل ۱۴ مقررات اداری و استخدامی کارکنان صنعت نفت از سوی سازمان اداری استخدامی و اصلاح آن در مجموعه مقررات اداری و استخدامی برای بازنشستگان همانند کارکنان شاغل موضوعیت یافت.

 وی با بیان این مطلب، اعلام کرد: در گام دوم تهیه دستورالعمل اجرائی آن توسط واحدهای تدوین مقررات وزارت نفت، سازمان بهداشت و درمان و صندوق‌ها به صورت سه جانبه در دست اقدام می‌باشد که پس از تدوین روش اجرائی این خواسته بازنشستگان نیز به مرحله اجراء در خواهد آمد.

معاون سلامت، بهداشت و درمان صندوق‌ها در بخش دیگری از این گفتگو بیان داشت: آزاد سازی قیمت‌ها تاثیر به سزائی بر روی هزینه‌های خدمات درمانی گذارده است. از این جهت در حدود ۲۹ ماهه گذشته تلاش کرده به منظور کاهش حداکثری هزینه های جیب پرداخت بیماران (OUT OF POCKET ) تا حد امکان با مراکز بهداشتی و درمانی معتبر در سراسرکشور قرارداد همکاری منعقد شده و همچنین تلاش کرده‌ایم روابط بین سازمان بهداشت و درمان را با بازنشستگان تحکیم بخشیده تا بیماران از پرداخت های مستقیم بابت خدمات درمانی بی نیاز کنیم تا در این شرایط هزینه‌های اضافی ناشی از عدم اطلاع بیماران از تعرفه‌ها و مقررات به حداقل رسیده باشد.

وی در ادامه از عموم بازنشستگان درخواست کرد قبل از انتخاب مراکز بهداشتی و درمانی برای دریافت خدمات درمانی با مسئولان درمان مسقر درمناطق صندوق‌ها مشاوره نمایند تا مبالغ اضافه کمتری به سبد هزینه‌های آنان تحمیل گردد.

معاون درمان صندوق ها با اشاره به اینکه بعد از شروع به کار دولت جدید خدمات درمانی فرزندان ذکور بالای ۲۲ سال با موافقت کارفرمایان و هماهنگی ها سه جانبه مابین صندوق، کارفرمایان و سازمان بهداشت و درمان مجددا برقرار گردیده و خوشبختانه این روند تا کنون ادامه دارد، به این موضوع اشاره کرد که بالغ بر ۹۰۰۰ نفر مشمول طرح شده اند و خوشبختانه تعدادی از کارفرمایان شرکت‌های واگذار شده به بخش خصوصی، اقدام به تامین نقدینگی این طرح کرده‌اند که خدمات درمانی فرزندان این گروه نیز برقرار شده است.

عبدیزدان ابراز امیدواری کرد از هم‌اکنون اقدامات لازم برای استمرار این خدمت در سال آتی صورت گرفته و انشاالله با تامین منابع مالی، این خدمات بدون وقفه برای سال آتی نیز برقرار بماند.

ایشان با بیان اینکه سمت و سوی مطالبات بازنشستگان بعد از فراقت از دوران اشتغال  از سلامت محوری معطوف به خدمات درمانی می گردد گفت: در دوران اشتغال، شاغلان از خدمات بهداشت حرفه‌ای و خانواده‌ها از خدمات نظام پزشکی خانواده که خدماتی سلامت محور بوده بهره‌مند می‌شوند و ولی متاسفانه با تصور اینکه بعد از بازنشستگی می‌توانند از خدمات درمانی آزاد بهتری استفاده نمایند، راهی مراکز درمانی شده و این امر باعث می‌شود نگاه سلامت محوری رنگ ببازد.

از این جهت از ابتدای سال در توافق‌نامه همکاری سازمان بهداشت و درمان، موضوع خدمات پزشکی خانواده تاکید گردیده و سازمان مذکور نیز در اجرای آن نهایت تلاش را مبذول داشته است. انتظار داریم بازنشستگان علاوه بر مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی سمت و سوی مطالبات خود در حوزه درمان را با حوزه سلامت جابجا نمایند و هر بازنشسته یک سفیر سلامت باشد.

وی اشاره کرد صندوق نیز با تدوین برنامه نرم افزاری جدید تلاش کرده است تا به حوزه های سلامت نیز بیش از بیش ورود نماید و  تبعات مثبت الگوهای نظارت بر سلامت را در سراسر کشور برای بازنشستگان، بازماندگان واعضای تحت تکفل آنان توسعه خواهیم داد.

عبدیزدان در پاسخ به اینکه چرا دفترچه‌های درمانی علیرغم دستور برنامه ششم توسعه تا کنون حذف نشده گفت: چاپ تعداد اوراق دفترچه‌های درمانی در سال ۱۴۰۲ از سه برگه به دو برگه کاهش یافته و از این طریق گامی در جهت رعایت سلامت محیط زیست برداشته شد.

از طرفی نظام کلی برنامه نرم افزاری اخیر مبتنی بر نظامات برخط و تعیین استحقاق و صدور معرفی نامه برخط پایه ریزی شده است که در نهایت منجر به کاهش شدید مصرف دفترچه‌های درمانی کاغذی در سال آتی خواهد شد. در این شرایط رفته رفته انتظار می رود صندوق‌ نفت در یکی دو سال آتی به طور کل از چاپ و توزیع دفترچه‌های درمانی ناخودآگاه مستغنی گردد.

معاون سلامت بهداشت و درمان صندوق‌ها در خاتمه گفت: تلاش می کنیم تا حد ممکن خدمات مطلوب بهداشت و سلامت را در دسترس همه اقشار بازنشسته صنعت نفت قرار دهیم و در این راستا اقدامات بسیار موثری در تامین و ادامه زنجیره ارائه خدمات درمانی، حتی تا داخل منزل بازنشسته بر اساس استانداردهای کشوری برداشته‌ایم و در حال توسعه آن به صورت متوازن و کاملا قانونی می باشیم.

   

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =