مهندس بیات

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها گفت: «ریسک کمتر و حداکثر بازدهی در طول زمان و در شرایط مختلف اقتصادی» دو عامل مهم در انتخاب نوع دارایی‌هاست.

عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه)، در شصت و پنجمین نشست شورای عالی پروژه‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها، گفت: در بازه‌های زمانی پنج‌ساله و از سوی هیئت‌امنا، چارچوب سبد سرمایه‌گذاری صندوق‌ها مشخص می‌شود.

وی افزود: محدودۀ سرمایه‌گذاری صندوق‌ها بر اساس آخرین مصوبه امنا، حوزه تخصصی نفت و انرژی مشتمل بر صنایع بالادستی صنعت نفت، میان‌دستی و تکمیلی مرتبط با همین صنعت است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها گفت: «ریسک کمتر و حداکثر بازدهی در طول زمان و در شرایط مختلف اقتصادی» دو عامل مهم در انتخاب نوع دارایی‌هاست.

بیات افزود: در طول زمان، با رصد دقیق بازارهای مالی و اقتصادی، سبد گروه اقتصادی صندوق‌ها در چارچوب مصوبات هیئت‌امنا بهینه می‌شود. در صورت لزوم با نظر بخش‌های تخصصی شرکت سرمایه‌گذاری اهداف، سهام سودمندتر جایگزین برخی سهم‌ها خواهد شد.

بیات با یادآوری چارچوب سبد سرمایه‌گذاری گروه اقتصادی صندوق‌ها، درباره مسیر توسعه شرکت‌هایی که صندوق‌ها در آن‌ها سهام مدیریتی یا کنترلی دارد، تأکید کرد: شرکت‌های گروه موظف هستند در چارچوب حوزه تخصصی خود توسعه یابند. توسعه تخصصی، سبب حفظ و افزایش منابع خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مبانی موفقیت پایداری صندوق نفت، ورود به بخش سرمایه‌گذاری در حوزه‌ای است که دانش و نخبگی دارد. ازاین‌رو، همه شرکت‌های آن در فهرست نشان‌های تجاری سطح بالا قرار دارند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها در بخش دیگری از این نشست بر لزوم تکمیل واحد FRW شرکت نفت سپاهان تأکید کرد و گفت: از اهداف سال پیش روی، تکمیل این واحد است که اکنون با پیشرفت ۹۰ درصدی، در مسیر ایجاد ارزش‌افزوده صنایع روغنی و نفتی قرار دارد.

شرکت نفت سپاهان از شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق بازنشستگی صنعت نفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده روغن‌پایه گروه یک در غرب آسیا است و سالانه بیش از پانصد هزار تن روغن و انواع فرآورده مازاد بر نیاز کشور را به کشورهای شرق آسیا، هند، امارات و... صادر می‌کند. سال گذشته این شرکت در کنار سایر شرکت‌های تولیدی ازجمله پتروپالایش کنگان، نقش بسزایی در تأمین نقدینگی پرداخت تعهدات قانونی مستمری و مقرری صندوق‌ها ایفا کرد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =