وزیر نفت

وزیر نفت با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: کارخانه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ با هدف جمع‌آوری گازهای مشعل میدان‌های نفتی غرب کشور در منطقه دهلران به‌زودی با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

جواد اوجی امروز (چهارشنبه، هشتم فروردین‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گروه نفت و گاز در سال ۱۴۰۲ رشد اقتصادی بیش از ۲۰ درصد و بالاترین رقم رشد اقتصادی را تجربه کرد که برای این دستاورد از همکارانم در صنایع نفت و گاز قدردانی می‌کنم، اظهار کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌هایی از پیش تعیین شده از جمله تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، جهشی مطلوب در مسیر جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کارخانه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ (ان‌جی‌ال ۳۱۰۰) با هدف جمع‌آوری گازهای مشعل میدان‌های نفتی غرب کشور در منطقه دهلران تا دو ماه آینده با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته گازهای همراه میدان‌های نفتی واقع در غرب کشور با ارسال به مشعل‌ها سوزانده شده و تا امروز واحدی برای جمع‌آوری این گازها در استان‌های غربی کشور به بهره‌برداری نرسیده است.

وزیر نفت با اشاره به سوختن روزانه ۲۵۰ میلیون فوت‌مکعب گازهای همراه در میدان‌های نفتی غرب کشور ادامه داد: خوشبختانه با تکمیل طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه میدان‌های نفتی در غرب کشور، همه گازهای همراه میدان‌های استان‌های ایلام و کرمانشاه جمع‌آوری و فرآوری می‌شوند.

اوجی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این کارخانه روزانه حدود ۷ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق می‌شود، گفت: سالانه یک‌ میلیون تن اتان با خط لوله‌ ساخت شده به پتروشیمی‌های جنوب کشور ارسال می‌شود تا خوراکشان از طریق این گازهای مشعل، تأمین و به ارزش افزوده تبدیل شود.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =