تجلیل از جناب آقای لطیفی

بعدازظهر روز سه‌شنبه و در آستانه میلاد فرخنده حضرت فاطمه الزهرا (س) و به مناسبت سالگرد تاسیس صندوق‌ها، رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت در برنامه‌ای متفاوت، به دیدار علی‌اکبر لطیفی، بازنشسته صنعت نفت رفت.

«یوتیلیتی» را ما در خبرهای مربوط به طرح‌های پتروشیمی و پتروپالایشگاه و تأسیسات مشابه می‌خوانیم و می‌شنویم؛ اما امروز از مردی کلمه یوتیلیتی را شنیدیم که متولد سال ۱۳۰۰ است. او گفت که در یوتیلیتی پالایشگاه آبادان کار می‌کرده و برای ما هم در چند کلمه یوتیلیتی را توضیح داد!

او بازنشستۀ سال ۱۳۵۴ است. لطیفی از رئیس سابق خود، آقای اسفندیاری، و از نحوه کمک آن زمان صنعت نفت برای ادامه تحصیل فرزندش به نیکی یاد کرد. از نوع سخنان وی می‌توان متوجه شد که ایشان با خاطرات دوران اشتغالش همچنان زندگی می‌کند.

آقای لطیفی پیشکسوت صنعت نفت، در ۱۰۲ سالگی درباره راز سلامتی خود به ما گفت: معتقد است که پرهیز از افراط‌ و تفریط در همه امور و شئون زندگی و سبک زندگی متعادل و همچنین حفظ آرامش، راز سلامتی و طول عمر است.

وی در ادامه رعایت این توصیه را برای جوانان امروز ضروری دانست. البته او متذکر شد که جوانان امروزی آن‌قدر هوشمند هستند که نیازمند توصیه نباشند. همین نکته ظریف از آقای لطیفی نشان می‌دهد که وی با وجود فاصله سنی و محدودیت رفت‌وآمدی، به‌خوبی از تحولات جامعه و محیط آگاهی دارد.

وقتی‌که رئیس صندوق بازنشستگی با تقدیم لوح ثبت گل به نام وی و اهدای هدیه، از او تجلیل کرد؛ آقای لطیفی با لحنی آرام گفت: «خرسند هستم برای شرکتی کار کرده‌ام که عاقبتش این دیدار و تجلیل است.»

او چند مرتبه هم با لبخند و کنایه‌های لطیف به پیمانه عمر اشاره کرد و با امیدواری و یاد پروردگار گفت که نمی‌خواهد این پیمانه پر شود؛ البته وقتی این را می‌گفت نگاهش به چهره دخترش بود. نوع نگاه لطیفی نشان می‌داد دل وی به وجود دخترخانمش گرم است.

رئیس صندوق‌ها مهمان یکی از بازنشستگان پیشکسوت شد / لطیفی (در ۱۰۲ سالگی): راز سلامتی، پرهیز از افراط‌وتفریط در همه امور است

ادامه تصاویر اینجا 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =