کد خبر: 6302
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
میوه و صبحانه

اگر جزء افرادی هستید که صبح‌ها چندان شاداب و پرانرژی نیستید، بهتر است میوه را در صبحانه بگنجانید. میوه‌ها سرشار از ویتامین‌ها هستند، در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارند و از بروز بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و آلرژی نیز پیشگیری می‌کنند.

گرچه همه‌ی میوه‌ها مفیدند اما برخی از آنها به‌دلیل آنتی‌اکسیدان و ویتامینC فراوان در وعده صبحانه پیشنهاد می‌شوند. در ادامه این مطلب به 4 میوه مناسب برای این وعده غذایی مهم اشاره کرده ایم که عبارتند از: 

1. کیوی

مطالعات نشان می‌دهد ویتامینC کیوی سه ‌برابر بیشتر از مرکبات است. به‌علاوه، کالری چندانی ندارد و می‌تواند نیاز بدن به فولات، پتاسیم، ویتامین‌های E و K و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی را تامین کند. مصرف منظم این میوه در بهبود عملکرد سیستم ایمنی و گوارش، محافظت از مجاری تنفسی و پیشگیری از عفونت‌ها موثر است. 

2. موز

موز به‌خاطر مقدار فراوان پتاسیم شناخته می‌شود که نقش اساسی در انقباض عضلات دارد. دریافت کافی پتاسیم احتمال گرفتگی عضلات را کاهش داده و به بهبود عملکرد آنها کمک می‌کند. همچنین براساس مطالعات، پتاسیم در تنظیم فشار خون نیز موثر است. البته موز را باید منبع غنی ویتامین‌های A، C، و B6 نیز دانست. مصرف موز به افزایش احساس نشاط کمک می‌کند زیرا در متابولیسم بسیاری از ناقل‌های عصبی مرتبط با خلق‌وخو مانند سروتونین و دوپامین نقش دارد. 

3. سیب

یکی از فواید سیب برای سلامت، عملکرد آنتی‌اکسیدانی ناشی از فنول‌ و فلاونوئیدهاست. سیب همچنین بخشی از نیاز بدن به فسفر، آهن، کلسیم و منیزیم را نیز تامین می‌کند. پوست میوه مقدار بالایی پکتین دارد که در کاهش کلسترول خون و حفظ عملکرد سیستم گوارشی موثر است. 

4. نارنگی

نارنگی علاوه بر ویتامینC، در ترمیم کلاژن و بهبود سلامت پوست نیز نقش دارد. همچنین حاوی فیبرها، ویتامین‌های گروه B، روی و منیزیم است که برای حفظ سلامت بدن ضروری خواهند بود. نارنگی به بهبود عملکرد سیستم گوارشی، تحریک سیری، کاهش کلسترول خون و تقویت ایمنی بدن نیز کمک می‌کند. 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع: Ameliore ta santé.fr

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • محمد رضا برخورداریان IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    بسیار خوب از زحماتتون سپاسگزارم

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =