کد خبر: 6314
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
ناخن2

اگر به ناخن ها دقت کنید می بینید که ریشه آن ها کمی سفیدتر است که به آن ها هلال روی ناخن می گویند. رنگ، شکل و اندازه این هلال سفید روی ناخن ها نشان دهنده مشکلات و بیماری هایی در بدن شما هستند.

بنابراین وقتی هلال سفید روی یکی از ناخن ها تغییر می کند به شما کمک می کند به مشکلات داخلی بدتنان پی ببرید.

به گزارش شستون، به نقل از ساینس هایر، ساختار ناخن بسیار با اهمیت است. سفیدی ریشه ناخن که به لانولا (lunula) و یا هلال ته ناخن معروف است مسئول حفاظت از رگ‌های خونی واقع در پنجمین لایه پوستی است.

آسیب ندیدن هلال ناخن بسیار مهم بوده و اختلال در این مکان موجب بد فرمی‌های ناخن و رشد ناهماهنگ آن خواهد شد.   براساس یافته‌های جدید این قسمت بدن ویژگی‌های خاصی دارد و حاکی از سلامت فرد است. در طب چینی هلال ناخن بیانگر سلامت فعلی شخص است و اگر در این قسمت قرمزی ایجاد شود فرد مذکور به نوعی به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلاست. همچنین هلالی نبودن ناخن حاکی از بیماری کم‌خونی و دیابت است و حالت چروکیده در این قسمت ناخن حاکی از میزان سم درون بدن و کاهش متابولیسم است.

درخصوص هلال هر انگشت نیز بیان شده:

هلال سفید روی ناخن کوچک: هلال سفید روی این ناخن با عملکرد کلیه ها، روده کوچک و قلب در ارتباط است و رشد آن ممکن است نتیجه فشار خون بالا باشد.

هلال سفید روی ناخن انگشت حلقه: با عملکرد سیستم لنفاوی و دستگاه تولید مثل در ارتباط است و اگر این هلال سفید به سختی قابل مشاهده باشد نشاندهنده مشکلات گوارشی است.
هلال سفید روی ناخن ها نشانه‌ی چیست؟
هلال سفید روی ناخن انگشت میانی: با عملکرد مغز و سیستم قلبی عروقی در ارتباط است و نبود آن نشاندهنده فشار خون بالا و مشکلات عروقی است.

هلال سفید روی ناخن انگشت اشاره: ممکن است به دلیل عملکرد نادرست روده ها و لوزالمعده کوچک تر و ناپدید شود.


هلال سفید روی ناخن انگشت شست: نشاندهنده عملکرد ریه و طحال است و معمولا واضح ترین هلال روی ناخن هاست. هلال سفید روی ناخن شست برای سیگاری ها کوچک تر می شود و برای کسانی که مشکل فشار خون شریانی دارند بزرگ تر می شود.

هلال سفید روی ناخن ها نشانه‌ی چیست؟
♦ این هلال سفید اگر به اندازه یک سوم ناخن باشد بزرگ در نظر گرفته می شود. هلال های بزرگ نشاندهنده مشکلاتی در سیستم قلبی عروقی، اختلال ضربان قلب و فشار خون پایین هستند. هلال های بزرگ معمولا روی ناخن های ورزشکاران و کسانی که فعالیت های فیزیکی بالایی دارند دیده می شود. اگر هلال های بزرگ روی ناخن کسانی که ورزشکار نیستند دیده شود نشاندهنده استرس بالای آن هاست.
♦ هلال های کوچک که به سختی دیده می شوند فشار خون پایین و اختلالات گردش خون هستند. به علاوه نشاندهنده سیستم ایمنی ضعیف، متابولیسم ضعیف و کمبود آهن و ویتامین B۱۲ نیز می باشد. اگر این هلال با یک خط متقاطع کاملا از ناخن جدا باشد نشاندهنده مشکلاتی در سطح قند خون و به احتمال زیاد پیشرفت مشکل دیابت است.
♦ اگر روی ناخن های خود و یا کودکتان هلال های سفید را مشاهده نکردید ترس به خودتان راه ندهید چون هلال سفید روی ناخن کودکان از ابتدا قابل مشاهده نیستند و به مرور زمان آشکار می شوند و در بعضی ها هم به دلیل ویژگی های فیزیولوژیکی ساختار ناخن های شان قابل مشاهده نیستند. البته غیب شدن ناگهانی هلال روی ناخن ها ممکن است نشاندهنده اختلالات گردش خون، اختلالات غده تیروئید، و کمبود ویتامین B۱۲ و آهن باشد.
طب سنتی چینی می‌گوید هلال ناخن میزان سطوح انرژی دریافتی شما را تعیین می‌کند. اگر این قسمت بزرگ و برجسته باشد شما به قدر کافی انرژی دریافت می‌کنید، اما اگر این قسمت کاملا از بین رفته باشد شما انرژی کمی دریافت کرده و دچار سوءتغذیه هستید. هر شخص سالمی هشت تا ۱۰ lunula که غالباً سفید رنک هستند در دو دست خود دارد. به علاوه اگر فقط شست شما دارای lunula است شما انرژی جسمی کمی دارید و بیشتر اوقات بیمار هستید.
هلال سفید روی ناخن ها نشانه‌ی چیست؟
خاکستری: خستگی، اختلالات گوارشی و مشکلاتی در جذب مواد مغذی.
هلال سفید روی ناخن ها نشانه‌ی چیست؟
سفید: سالم و طبیعی است و باید کمی از ناخن ها سفیدتر باشد.
بنفش: گردش خون ضعیف، کمبود اکسیژن در اندام ها و بافت های بدن. اغلب اوقات با سرگیجه و سر درد همراه است.
صورتی: نشاندهنده فعالیت های فیزیکی کم و مشکلات ریه است.
مشکی: بسیار نادر و خطرناک و در برخی موارد نشاندهنده مسمویت با فلزات است.
منبع: ایسنا و سلامت

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =