کد خبر: 6309
سرویس: علم و دانش
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
تاکسی پرنده

کمپانی کره‌ای هیوندای تصمیم به تولید یک تاکسی پرنده با نام‌ S-A۱ گرفته و قرار است آن را تا سال ۲۰۲۸ روانه بازار کند.

شرکت هیوندای بزرگترین خودروساز کشور کره جنوبی است که محصولات آن در ایران نیز بسیار پرطرفدار بوده و مشتریان زیادی را به سوی خود جلب کرده است.
 
البته ما تاکنون تولیدات این شرکت را عمدتا روی زمین، خیابان‌ها و جاده‌ها دیده‌ایم اما ظاهرا این شرکت کره‌ای برنامه‌هایی فراتر از سطح زمین داشته و می‌خواهد محصولاتش در آسمان شهرها و کشورها نیز به پرواز درآیند. از همین رو کمپانی کره‌ای هیوندای تصمیم به تولید یک تاکسی پرنده با نام‌ S-A۱ گرفته و قرار است آن را تا سال ۲۰۲۸ روانه بازار کند.
 
به گزارش رسانه‌ کلیک به نقل از ایران جیب، تاکسی پرنده هیوندای ظرفیت حمل ۵ نفر را داشته و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. میزان اوجگیری این تاکسی نیز معادل ۶۰۰ متر از سطح زمین عنوان شده است. این وسیله نقلیه به موتورهای برقی مجهز بوده و با هر بار شارژ می‌تواند مسافتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر را بپیماید. همچنین مکانیزم پرواز این وسیله به صورت عمودی بوده و همچون هواپیماهای کوچک نیازی به باند طولانی پرواز ندارد.
 
در حال حاضر شرکت هیوندای چند دستگاه تاکسی پرنده S-A۱ را به صورت پروتوتایپ برای شرکت تاکسی آنلاین اوبر توسعه داده که در فاز آزمایشی قرار دارند و احتمال تغییر و تحولات ظاهری یا فنی روی آنها جهت رفع تمامی نواقص‌ احتمالی وجود دارد. گفته شده خودروهای پرنده ابتدا به راننده یا خلبان نیاز خواهند داشت اما طبق انتظار از سال ۲۰۳۵ نمونه‌های تمام خودران این محصولات نیز روانه بازار خواهند شد. بدین ترتیب اشتراک سفرهای هوایی در آینده امری امکان‌پذیر خواهد بود. البته باید پیش از آن قوانین کاملی در این زمینه تدوین و تصویب شود.
 
شرکت ایرباس از دیگر کمپانی‌هایی است که تولید تاکسی‌های پرنده را در برنامه دارد؛ در طرح شرکت ایرباس، خودروهای خودران پرنده از نوع الکتریکی بوده و از طریق اپلیکیشن های موبایل فراخوانی می‌شوند. با این حساب در آینده شاهد حضور بیشتر وسایل نقلیه پرنده در ابعاد کوچک و با موتورهای الکتریکی خواهیم بود؛ بنابراین شاید بازار خودروهای زمینی طی چند دهه آینده به میزان قابل توجهی کوچک شود.

منبع: کلیک

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =