کد خبر: 6251
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
انجیر

انجیر خشک جزء خوردنی‌های بسیار پرطرفدار و مفید است که می‌توان به راحتی در منزل تهیه کرد که هم به صرفه و هم مطمئن است. روش خشک کردن انجیر در منزل به سادگی امکان پذیر است.

آیا فواید انجیر خشک را می‌دانید؟ انجیر خشک برای پیشگیری و درمان یبوست و افزایش قوای جسمانی بسیار مفید است. یکی دیگر از خواص انجیر خشک درمان شوره سر می‌باشد. انجیر خشک دارای گوگرد است و باعث افزایش مو و پیشگیری از ریزش مو می‌شود.

جالب است بدانید که کالری انجیر خشک در مقایسه با انجیر تازه ۵ برابر بیشتر است. هر ۱۰۰ گرم انجیر خشک برابر است با ۲۴۹ کالری – ۹ گرم چربی – ۳/۳ گرم پروتئین – ۶/۵ گرم فیبر و ۶۹ گرم کربوهیدرات

چند روش برای خشک کردن انجیر وجود دارد که برایتان عرض می‌کنیم :

راه حل اول : خشک کردن انجیر با نور خورشید

وسایل مورد نیاز: چاقو – پارچه توری – قفسه سیمی

بدون اینکه انجیرها را بشویید ساقه انجیر را با چاقو جدا کنید و سپس لکه‌های موجود روی انجیرها را نیز بگیرید و در صورت تمایل به وسیله چاقو انجیر را از بالا به پایین برش دهید تا نصف شود تا بهتر خشک شود.

در ادامه انجیرها را که آماده کرده‌اید، روی یک سیم توری پهن کنید و یک پارچه توری روی آنها بکشید و در معرض نور خورشید قرار دهید. انجیرها باید دو روز زیر آفتاب بمانند. هر روز صبح به آنها سر بزنید و انجیرها را چک نمایید. بعد از گذشت دو روز، انجیرها می‌بایست نرم و انعطاف پذیر باشند و زمانی که انجیر را فشار می‌دهید باید خشک شده باشد.

راه حل دوم : خشک کردن انجیر در فر یا اجاق گاز

در این روش نیز همان مراحلی که در روش اول توضیح دادیم را انجام دهید و انجیرها را اینبار درون فر بگذارید و درجه حرارت را روی ۱۱۰ تا ۱۱۵ قرار دهید. درب فر را کمی باز بگذارید تا رطوبت ایجاد نشود.

*قبل از مصرف انجیرهای خشک شده حتماً آنها را بشویید.

  منبع: به روز

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =