کد خبر: 6247
سرویس: هنر در خانه
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
عکس / ساخت آباژور چوبی شیک و زیبا با روشی ساده در منزل

آباژور های تزیینی شیک و خاص را می توان از جمله جذاب ترین دکوری های منزل دانست که نقش مهمی در زیبایی و دکوراسیون دارند.اما جالب است بدانید با کمی خلاقیت و صرف کمترین هزینه می توانید در منزل اقدام به ساخت آباژور نمایید.

ساخت آباژور را می توان با وسایل اولیه گوناگون انجام داد، شما می توانید به راحتی با کارتن، چوب، مقوا، میله های فلزی و دیگر وسایل ساده و در دسترس اقدام به ساخت آباژورهای تزیینی نمایید. آموزشی که ما در این مطلب قصد ارائه آن را داریم مربوط به ساخت نوعی آباژور با چوب می باشد که می توان از آن به عنوان دکوری چوبی نیز استفاده نمود.

آموزش مرحله به مرحله ساخت آباژور با چوب

برای ساخت این مدل آباژور شما نیازمند تعدادی میله چوبی هم اندازه هستید. برای این آباژور بزرگ به حدود ۱۲۴ میله نیاز دارید، البته در صورتی که بخواهید آباژور شما قد کوتاه تری داشته باشد، باید از میله های کمتری استفاده نمایید. علاوه بر این میله های چوبی، نیازمند چسب چوب یا چسب حرارتی، یک تکه کارتن یا مقوا، لامپ، سرپیچ و… هستید.

میله های چوبی را مطابق تصویر زیر کنار هم قرار دهید و با چهار تا از آنها یک مربع بسازید و قسمت سر میله ها را به یکدیگر بچسبانید.

با این روش تعدادی مربع بسازید

   

حال مربع دوم را روی اولی قرار دهید به گونه ایی که مربع دومی کمی به راست متمایل باشد و لبه های مربع ها با یکدیگر در تماس نباشند.

برای اینکه آباژور دکوری شما حالت مارپیچ داشته باشد، باید مربع های چوبی را به گونه ایی قرار دهید که چرخش آنها حفظ گردد و هر مربع نسبت به مربع قبلی بیشتر به سمت راست متمایل شده باشد. این چرخش ها نقش مهمی در زیبایی آباژور شما دارند. این کار را تا آنجا ادامه دهید که ۲۸ مربع روی هم قرار گرفته باشند.

تکه کارتن را با ابعاد مربع های چوبی برش بزنید.

سرپیچ را روی آن قرار داده و با کاتر دایره ایی به اندازه سرپیچ برش بزنید.

این تکه کارتن را به انتهای مارپیچ چوبی بچسبانید.

حال برای ساختن پایه آباژور سه مربع چوبی باقی مانده را بردارید و آنها را به یکدیگر چسبانده و سپس به قسمت انتهایی آباژور متصل کنید.

سرپیچ را از قسمت سوراخ کارتن رد نموده و لامپ را به آن متصل کنید و در نهایت آباژور خود را تکمیل نمایید.

حال شما صاحب آباژور چوبی زیبایی هستید که در صورت تمایل می توانید آن را رنگ کنید و یا از همین حالت چوبی آن استفاده نمایید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =