کد خبر: 6222
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
انعطاف پذیری3

در دوران سالمندی، حرکات کششی اهمیت زیادی پیدا می کنند، زیرا خشک شدن عضلات بخشی از فرآیند پیری است.

در دوران سالمندی، حرکات کششی اهمیت زیادی پیدا می کنند، زیرا خشک شدن عضلات بخشی از فرآیند پیری است.برای مشاهده‌ی این موضوع، پشت دست خود را نیشگون بگیرید و ببینید که چه مدت طول می کشد تا به شکل اصلی خود برگردد. همین وضعیت درمورد ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها وجود دارد. گاهی اوقات ماهیچه‌ها مانند قطعات یخ به‌هم می چسبند. برای جدا کردن آنها از هم به ورزش‌های کششی بپردازید.

از گرفتگی‌های گردن و کمر پرهیز کنید

کمر شما بیش از دیگر اندام‌های بدن در معرض خطر خشک شدن قرار دارد. کمر درد معمولاً به دلیل ضعف عضلانی و خشکی پدید می‌آید. گردن هم همینطور است. راه حل مشکلات کمر و گردن حرکت‌های کششی است که حداقل دوبار در هفته و در دفعات متعدد باید انجام شوند.

در حرکات کششی زیاده‌روی نکنید

در حرکات کششی، رعایت تعادل ضروری است، زیرا درغیر این‌صورت آسیب‌هایی به شما وارد خواهد شد. کشش بیش از حد، فیبرهای عضلانی را بیش از حد مناسب می‌کشد که می‌تواند به کمر یا گردن یا دیگر عضلات آسیب وارد کند.

درمان ماهیچه‌های کشیده شده

ماهیچه‌ها یا تاندون بیش از حد کشیده شده و صدمه دیده را می‌توان با استراحت، یخ و داروهای ضد تورم درمان کرد. کشیدگی‌ها معمولاً خودبخود درمان می‌شوند.

از آسیب جلوگیری کنید

با انجام حرکات کششی، مقاومت شما درمقابل آسیب‌ها افزایش می‌یابد. ورزشکاران حرفه‌ای به تجربه آموخته‌اند که با انجام حرکات کششی و انعطاف‌پذیر شدن بافت‌های بدن‌شان، مدت زمان بهبود آسیب‌های ورزشی بسیار کاهش می‌یابد.

لبخند بزنید

فراموش نکنید که لبخند زدن یک تمرین کششی عالی است. هرچه بیشتر لبخند بزنید، هم صورت‌تان و هم دیگر افراد، حس بهتری خواهند داشت. خیلی بهتر است که در 100 سالگی بدنی نرم داشته باشید.

منبع: کتاب 99 گام تا 100 سالگی نوشته دکتر والتر بورتز

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =