کد خبر: 6221
سرویس: جوابیه
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
نوشتن نامه

روابط‌عمومی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، با هدف تنویر افکارعمومی، در خصوص برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی توضیح داد. «هرگونه تصمیم صندوق‌ها صرفاً از مسیر واحدهای تخصصی و سازمانی، در چهارچوب مصوبه‌های هیأت رئیسه‌ی صندوق‌ها به عنوان تنها مرجع تصمیم‌گیرنده در مورد حق و حقوق بازنشستگان که منصوب هیئت امنای محترم با حکم وزیر محترم نفت هستند، تأیید و اجرا می‌شود».

به گزارش OIPF.IR _ در متن این توضیح آمده است: 

در پی انتشار مطالبی خلاف واقع در فضای مجازی، مبنی بر اتخاذ تصمیماتی در مورد خدمات رفاهی آن هم در یک ملاقات!، به اطلاع می‌رساند که جنجال‌آفرینی و خبرسازی جعلی را دور از شأن بازنشستگان و سازمان می‌داند؛ لذا با ابراز تأسف برای برخی افراد که رویکرد نمایشی برگزیده‌اند تصریح می‌شود موارد مطرح‌شده در گروه‌های گفتگویی فضای مجازی، جنبه‌ی تبلیغاتی داشته و لذا هرگونه تصمیم صندوق‌ها صرفاً از مسیر واحدهای تخصصی و سازمانی، در چهارچوب مصوبه‌های هیأت رئیسه‌ی صندوق‌ها به عنوان تنها مرجع تصمیم‌گیرنده در مورد حق و حقوق بازنشستگان که منصوب هیئت امنای محترم با حکم وزیر محترم نفت هستند، تأیید و اجرا می‌شود. و اخبار آن نیز در تارنمایی رسمی صندوق‌ها منتشر می ‌شود لذا از نظر این سازمان، روایت‌های غیرموثق فضای مجازی، فاقد اعتبار هستند.

شفافیت در تصریح ۲ خبر زیر که پیش‌تر منتشر شده است، در خصوص کارت ورزش و تعدیل مستمری، نمونه‌های خوبی برای درک رویه‌ی این سازمان در اجرای برنامه‌ها و بیان آن به شمار می‌آیند.

 ۱. با مصوبه‌ی هیأت رئیسه‌ی محترم صندوق‌ها، از ابتدای سال مالی ۱۳۹۹ و به منظور رعایت محدودیت‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹، پرداخت اعتباری مبالغ ورزش و گردشگری، به طور موقت، به پرداخت سرانه‌ی نقدی ماهانه، تبدیل شد و مقرر شد هر ماه ۲۳۰.۰۰۰ تومان سرانه‌ی نقدی پرداخت شود. از این رو، سرانه‌ی ماه‌های خرداد، تیر و مرداد، به مبلغ ۶۹۰.۰۰۰ تومان، در یکم شهریورماه، به جیب نقدی کارت رفاهی واریز شد. همچنین امروز (پنجشنبه) مبلغ مربوط به ماه شهریور نیز پرداخت شده است. در خصوص اعتبار پیشین نیز همان‌گونه که قبلاً به صورت شفاف اعلام شده بود، شارژهای گذشته از نوع اعتباری بوده‌اند و قابلیت تبدیل‌شدن به پول نقد را ندارند. همچنین، آخرین مرحله‌ی شارژ اعتباری که یکم آذرماه ۱۳۹۸، به مبلغ ۶۰۰.۰۰۰ تومان انجام گرفت، تا پایان امسال دارای اعتبار مصرف است و به شیوه‌ی گذشته قابل استفاده و بهره‌برداری می‌باشد.

۲. با مصوبه‌ی هیأت رئیسه، در نامه‌ای به تاریخ ۲۷ مرداد ماه، صندوق‌ها پیشنهادهای خود را در خصوص تعدیل مستمری به هیأت محترم امنا تقدیم کرده‌اند و پس تصویب آن هیأت، نتیجه‌ی نهایی اعلام خواهد شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • ژیلاامیری IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 2
    ممنون از سایت که تشکیل دادید

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =