کد خبر: 6182
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
آموزش زبان

با توجه به پیشرفت تکنولوژی روش های آموزش سبک جدیدی به خود گرفته اند. امروزه حتی دانشگاه های مجازی در حال فعالیت هستند که از دانشجو آزمون هم می گیرند و به شما مدرک دانشگاهی ارائه می کنند. بنابراین طبیعی است که شما بتوانید با استفاده از فیلم، کتاب، اینترنت و … بدون مراجعه به آموزشگاه زبان آن را فرا بگیرید.

فایل صوتی گوش دهید!

گوش کردن به موزیک انگلیسی و یا هرنوع فایل صوتی دیگر و توجه به نحوه چینش جملات و تلفظ لغات یکی از بهترین و سریع ترین روش های پیشرفت در یادگیری زبان است. این کار را می توانید به راحتی انجام دهید و می بینید که نیازی به کلاس رفتن ندارد.

فیلم ببینید!

دیدن فیلم یک راه فوق العاده برای یادگیری زبان در منزل است. هیچ روش دیگری را نمی توانید پیدا کنید که به اندازه فیلم دیدن مفید باشد. سیستم یادگیری انسان به صورتی است که با درگیر شدن حواس چندگانه چندبرابر می شود.

با فیلم دیدن حواس بینایی و شنوایی شما به صورت همزمان فعال می شود و شما ذهنیت روشن تری نسبت به موضوع دارید. اگر در سطوح مبتدی هستید می توانید کارتن ببینید. کارتن ها معمولا دارای لهجه استاندارد هستند و در آن ها کمتر از اصطلاحات بومی استفاده شده است.

در مرحله اول سعی کنید فیلم را بدون زیرنویس ببینید. پس از آن مجددا یک دور دیگر به همراه زیرنویس زبان اصل ببینید و به بخش هایی که متوجه آن ها نشده بودید دقت کنید. هر کلمه ای که برایتان نامفهوم و جدید بود با استفاده از مترجم گوگل یا هر مترجم استاندارد دیگری آن را کشف کنید.

از منابع کمک آموزشی استفاده کنید!

امروزه برنامه های کمک آموزشی زیادی در زمینه های مختلف ایجاد شده اند. برای مثال می توان به بازی ها و نرم افزارهای آموزشی اشاره کرد. همچنین شرکت در بسته ها و دوره های آموزشی زبان نیز می تواند تاثیر زیادی در سرعت بخشیدن به یادگیری و صرفه جویی در هزینه کلاس های شما داشته باشد.

برخی از این منابع غیررایگان هستند اما با کمی جستجو می توانید منابع مفیدی همچون ربات چت انگلیسی یا اپلیکیشن Memrise و … را که می توانند یادگیری شما را سرعت ببخشند استفاده کنید. منابع کمک آموزشی را می توانید در اوقات فراغت و بیکاریتان استفاده کنید.

با دوستان خود به زبان انگلیسی مکالمه کنید!

شنیدن و صحبت کردن دو مهارت خیلی مهم در زبان هستند. اگر از جمله افرادی هستید که بنا به شغلتان با افراد سایر کشورها در ارتباط هستید، یا اینکه به سفرهای خارجی می روید ناگزیرید که مکالمه زبان را یاد بگیرید.

دیدن فیلم و گوش دادن به فایل های صوتی گوش شما را قوی می کنند اما زمانی می توانید به خوبی صحبت کنید که در این کار تمرین داشته باشید.

شاید در دفعات اول مکالمه انگلیسی خیلی مشکل داشته باشید اما این موضوع با تمرین زیاد حل می شود.

برای یادگیری مکالمه زبان در منزل می توانید هرروز جلوی آینه بایستید و با خودتان صحبت کنید. پیدا کردن یک پارتنر برای مکالمه یک کار فوق العاده است. پارتنری انتخاب کنید که برای یادگیری شوق داشته باشد و به طور مستمر یادگیری اش را پیگیری کند.

پارتنر هم سطح علاوه بر اینکه باعث حفظ اعتمادبنفس شما می شود همچنین می تواند در پیشرفت شما تا حد زیادی موثر باشد. سعی کنید تمام مکالماتتان با زوج آموزشی تان را به زبان انگلیسی انجام دهید. این مکالمات می تواند شامل دیدار حضوری، تماس تلفنی، تماس تصویری و یا حتی چت باشد.

منبع: ویرگول

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =