دیدار دبیر دوره ای و نمایندگان کانون ها با جناب آقای رحمتی

دومین نشست هیأت اجرایی مجمع عالی کانون‌های بازنشستگان، امروز دوشنبه ۲۴ شهریورماه با حضور رئیس هیأت‌رئیسه و رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت برگزار شد.

در این نشست، محی‌الدین میرزایی، دبیر دوره‌ای هفدهمین و هجدهمین اجلاس سراسری کانون‌ها؛ حسین کاشفی، رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان تهران؛ محمد فرهادی، رئیس هیأت مدیره کانون فارس؛ مصطفی مشکلانی، رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان اصفهان؛ جاسم میاحی، رئیس هیأت مدیره کانون خوزستان؛ به‌عنوان اعضای هیأت اجرایی کانون‌ها حضور داشتند.

محمدمهدی رحمتی رئیس هیأت رئیسه صندوق‌ها در این نشست از تلاش کانون‌ها و هیأت اجرایی در طول دوره گذشته قدردانی کرد و گفت: کانون‌ها به‌عنوان نمایندگان قانونی بازنشستگان، یاری‌رسان صندوق‌ها هستند و همواره در اجرای برنامه‌ها در کنار صندوق‌ها بوده و این روند ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به سخنان اعضای هیأت اجرایی گفت: موضوع‌های خوبی در این نشست مطرح شد هرچند که بخشی از این مسائل پیش‌تر انجام شده البته مواردی که اخیراً بازتاب داده شده مانند، میزان پیشنهادی اضافات، معیشت و وام‌ها از برنامه‌های مصوب هیات رئیسه و دستورکار واحدهای مسئول در صندوق‌ها بوده است، که پس از نیازسنجی و امکان‌سنجی، فرآیند تصویب را طی کرده و به امیدخدا در آینده نزدیک مصوب خواهد شد.  صندوق ها همیشه در برنامه‌های خود، نظرات و پیشنهادهای دریافتی کانون‌ها و هیأت اجرایی را بررسی و مطالعه می‌کند و در صورتی که بستر قانونی و مطالعات فنی اجازه دهد از پیشنهادها استفاده می‌شود.

وی درباره موضوع اساسنامه نیز گفت: محتوای پیشنهادی مجمع عالی کانون‌ها را پس از نهایی شدن می‌توانیم به هیأت امناء پیشنهاد دهیم تا از نظر محتوا و شکلی بررسی کنند و درصورت صلاحدید برای مراجع قانونی ارسال نمایند. 

مهندس رحمتی درخصوص اضافات افزود: مردادماه، پیشنهاد هیأت رئیسه صندوق‌ها پس از تصویب این هیأت، به شکل ۲ برنامه به هیأت محترم امنای صندوق‌ها ارائه شد که در آینده نزدیک پس از تصویب قطعی، اطلاع‌رسانی خواهد شد. بودجه سال 1399 صندوق ها با این پیشنهاد مصوب هیات رئیسه تنظیم شده است. 

گفتنی است، در این نشست درخصوص مسائل بازنشستگان، بازماندگان و فرزندان آنان و همچنین مواردی در زمینه اساسنامه، اضافات، زمان برگزاری اجلاس سراسری کانون‌ها، بررسی آخرین اقدامات انجام شده درخصوص مصوبات بیانیه هجدهمین نشست کانون‌ها، تسریع در امور خدمات به بازنشستگان و بازماندگان، تکریم بازنشستگان در نحوه دریافت برخی خدمات از قبیل مددکاری، همراه بیمار، ورزش، تأثیرات کرونا بر عملکرد کانون‌ها، وام‌ها، حق مقام و فوق‌العاده شغل، ترمیم حقوق بازنشستگان قبل از سال ۹۲، بهداشت و درمان، اهمیت بازدید میدانی از روند ارائه خدمات، پیشنهاد اصلاح مستمری همسران بازمانده، حفظ و صیانت از منابع و دارایی‌ها، راه‌های اشتغال فرزندان، سهام، مستمری بازنشستگان پیش از موعد به میل شخصی، گفت‌وگو شد. همچنین بیمه فرزندان ذکور بالای ۲۲ سال نیز مطرح و بیان شد طرحی در این زمینه درحال بررسی است.

همچنین، مقرر شد نوزدهمین اجلاس سراسری کانون‌ها قبل از پایان آذرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور رؤسای کانون‌ها برگزار شود.

در این نشست که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید، افخم زروانی رئیس صندوق‌ها؛ محسن رامین، معاون امور بازنشستگی و رفاه؛ حسن ابراهیمی، مشاوره رئیس هیات رئیسه و مدیر حراست نیز حضور داشتند. در ادامه نشست یادشده با حضور رئیس صندوق‌ها و معاون امور رفاه و بازنشستگی مسائل اجرایی کانون‌ها نیز بررسی شد. 

برای مشاهده تصاویر مرتبط به این گزارش از آلبوم تصویری آن بازدید کنید. +اینجا 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • مرتصی طیلی IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    5 0
    متسکریم.بابت زحمات

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =