کد خبر: 6148
سرویس: علم و دانش
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
مپ

کاربران آمریکایی اعلام کردند که نمایش چراغ‌های راهنمایی در داخل اپلیکیشن گوگل مپس به‌صورت گسترده آغاز شده است. این قابلیت احتمالا به‌زودی در کشورهای دیگر منتشر می‌شود.

اوایل تابستان امسال، گوگل مپس (Google Maps) فرایند نمایش چراغ‌های راهنمایی را برای برخی از کاربران در ایالات متحده‌ی آمریکا آغاز کرد. در آن زمان اعلام شد گوگل قابلیت نمایش چراغ‌های راهنمایی را به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی کرده و تضمینی برای انتشار آن روی دستگاه تمامی کاربران وجود ندارد. درحالی‌که اخبار دیگری درباره‌ی این قابلیت نشنیده بودیم، ساعاتی پیش رسانه‌ها اعلام کردند گوگل مپس به‌صورت گسترده نمایش چراغ‌های راهنمایی را آغاز کرده است. 

گفته می‌شود گوگل شب گذشته این قابلیت جدید را برای تعداد درخورتوجهی از کاربران سرویس مپس دردسترس قرار داده است. اینکه قابلیت مذکور برای تک‌تک کاربران دردسترس قرار گرفته باشد، فعلا مشخص نیست؛ اما می‌دانیم روی دستگاه بسیاری از افراد چراغ‌های راهنمایی به‌نمایش درآمده‌اند. قابلیت نمایش چراغ‌های راهنمایی به‌صورت خودکار در گوگل مپس اعمال می‌شود و به فعال‌سازی دستی آن نیازی ندارید. در ابتدا، فکر می‌کردیم این قابلیت در قالب گزینه‌ای مجزا دردسترس قرار گیرد و کاربر برای فعال‌سازی‌اش مجبور شود به بخش تنظیمات مراجعه کند.

به‌نظر می‌رسد که قابلیت جدید گوگل مپس پیشرفت خاصی درمقایسه‌با نسخه‌ی اولیه به‌خود ندیده و عملا شامل همان آیکون‌ها است. به‌علاوه، این آیکون‌ها به‌صورت خودکار می‌توانند با اندازه‌ی نقشه تطابق پیدا کنند. این آیکون‌ها نه‌تنها هنگام جست‌وجو در نقشه، بلکه هنگام ناوبری نیز به‌نمایش درمی‌آیند. بدین‌ترتیب، می‌توانید بفهمید گاهی اوقات چرا ترافیک جاده به‌مرور زمان کُند می‌شود. کارشناس رسانه‌ی اندرویدپلیس می‌گوید نمایش چراغ‌های راهنمایی در آمریکا آغاز شده است؛ اما هنوز نتوانسته آن‌ها را در فرانسه و کانادا ببیند. گوگل احتمالا به‌زودی این قابلیت را برای کاربران بیشتری دردسترس قرار خواهد داد.

منبع: سایت دیجیاتو

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =