کد خبر: 6134
سرویس: معرفی کتاب
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کتاب / هر روز یک قدم نزدیک تر

کتاب هر روز یک قدم نزدیک تر با عنوان اصلی Every day gets a little closer اثری از دکتر اروین د. یالوم و جینی الکین است. این کتاب از اولین کتاب های یالوم است که شامل یادداشت های بیمار – جینی الکین – و درمانگر از یک فرآیند درمانی است.

کتاب "هر روز یک قدم نزدیک تر" با عنوان اصلی "Every day gets a little closer" اثری از دکتر اروین د. یالوم و جینی الکین است. این کتاب از اولین کتاب های یالوم است که شامل یادداشت های بیمار – جینی الکین – و درمانگر از یک فرآیند درمانی است. دکتر اروین د. یالوم استاد روان پزشکی دانشگاه استنفورد، گروه درمانگر و روان درمانگر اگزیستانسیال است و جینی الکین نویسنده ای جوان و بااستعداد است که با مشکلاتی از جمله «انسداد در نوشتن» روبه رو است. بخش اصلی این کتاب شامل یادداشت های بیمار و درمانگر پس از هر جلسه درمان است. در واقع پس از هر جلسه درمانی، دکتر یالوم و جینی الکین خلاصه ای صادقانه از آنچه در جلسه گذشته، یادداشت می کنند. آنها در این یادداشت ها به شکلی آزادانه از احساساتی که در طول جلسه داشتند صحبت می کنند. پشت جلد کتاب هر روز یک قدم نزدیک تر آمده است:

این وسوسه همیشه در من وجود دارد که دفترهای قرار ملاقات قدیمی مملو از اسامی نیمه فراموش شده بیماران را بیابم، کسانی که حساس ترین تجربیات را با آنها داشته ام، افراد زیاد و لحظات خوب زیاد. چه اتفاقی برای آنها افتاده است؟ قفسه کتاب های ردیف شده و انبوه نوارهای ضبط شده ام، معمولا مرا به یاد گورستان های وسیع می اندازند: زندگی های تلنبار شده درون پوشه های بالینی، صداهای به دام افتاده در نوارهای الکترومغناطیسی در سکوت و نمایش هایی که هرگز اجرا نشدند. زندگی با این آثار تاریخی، مرا سرشار از حس ناپایداری می کند. حتی اگر خودم را غرق در زمان حال بیابم، شبح زوال را حس می کنم که نگاه می کند و منتظر است....

این کتاب را کاملیا نجفی و ایمان صحاف قانع ترجمه و انتشارات قطره منتشر کرده است.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =