کد خبر: 6130
سرویس: علم و دانش
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
تلفن هوشمند

تلفن همراه، یکی از الزام‌های زندگی روزمره شده و این روزها همه ما در هر موقعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، به یک یا چند تلفن همراه وابسته هستیم.

تلفن همراه در بسیاری از موارد، نشان دهنده موقعیت شغلی، اجتماعی، سلیقه و یا نوع نگاه فرد به شرایط اقتصادی و حتی نوع نگاه او به زندگی خود است. بسیاری از افراد را دیده‌اید که وضع مالی و کاری خوبی دارند؛ اما به شبکه اجتماعی بی علاقه هستند و تنها یک تلفن همراه ساده دارند و در مقابل برخی دیگر، مشغله خاص و مهمی ندارند؛ اما با چند تلفن همراه، خود را فردی پرمشغله نشان می‌دهند. به هر روی، گوشی موبایل به عنوان وسیله‌ای که حالا دیگر همراه همیشگی افراد است، بایدها و نبایدهای زیادی دارد که در این متن، برخی از نبایدهای مرتبط با آن را یادآوری می‌کنیم:

- انتخاب تلفن همراه، به سلیقه و نیاز کاری فرد بستگی دارد؛ اما مهم است که تلفن تخت، تاشو یا کیبورد دار و تاچ را در چه اندازه‌ای انتخاب کنید. به عنوان مثال، بهتر است اندازه تلفن همراه، با دست‌های کاربر تناسب داشته باشد؛ چرا که گوشی‌های پلاس برای دست‌های کوچک، کمی بزرگ به نظر می‌رسد و این افراد مجبور هستند با دو دست کارکنند.

- در بیشتر مواقع، برای شارژ کردن تلفن همراه که یکی از اتفاق‌های هر روز است، زمان مناسب را انتخاب و از شارژ نیمه کاره اجتناب کنید.

- شب یا در زمان خواب، تلفن همراه را نزدیک تخت یا محل خواب خود قرار ندهید.

- تلفن همراه را در زاویه‌ای از صورت و چشم‌ها قرار دهید که لازم نباشد کمر و گردن خود را خم کنید. در بسیاری از موارد، قوز کردن و حتی فرم نگه داشتن گردن و تایپ کردن با تلفن همراه، باعث دردهای مزمن برای کاربر می‌شود. از آنجا که این مشکل در طولانی مدت رخ می‌دهد، افراد متوجه این آسیب نمی‌شوند.

- استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، تخلف و کاری پرخطر است؛ البته خوشبختانه امروزه بسیاری از تلفن‌های همراه هوشمند، با پیغام یا برنامه‌ای مشخص، استفاده از تلفن در حین رانندگی را متوقف می‌کنند.

- از «هندزفری» استفاده کنید. اگر هندزفری نداشتید، از بلندگوی داخل تلفن همراه بهره بگیرید تا امواج کمتری به بدن شما برسد. ضمن اینکه با این کار، به اطرافیان خود نیز احترام می‌گذارید.

- ولتاژ پیش‌بینی شده برای شارژ هر تلفن همراه، متناسب با ویژگی‌هایش متفاوت است. تا می‌توانید از شارژ تلفن همراه با شارژرهای متفرقه، استفاده از پاوربانک یا شارژ در خودرو پرهیز کنید تا باتری تلفن همراهتان عمر بیشتری داشته باشد.

- درست است که صحبت و کار با تلفن همراه در هر شرایطی مطلوب است؛ اما بهتر است از صحبت و کار با آن در زیر باران یا جایی که احتمال خیس شدن گوشی وجود دارد، اجتناب کنید.

- در حین غذا خوردن و همراهی با خانواده و دوستان، از تلفن همراه استفاده نکنید. جدا از بحث احترام متقابل، به این فکر کنید که طرف مقابل‌تان هم به اندازه شما مشغله دارد؛ اما آن زمان خاص را به شما اختصاص داده است. پس باید همانند او رفتار کنید.

- صفحه نمایش بسیاری از تلفن‌های همراه، بزرگ و با حساسیت بالاست و از آنجا که به طور مرتب در حال کار با آن هستید و ممکن است روی زمین بیفتد، آن را بدون محافظ صفحه نمایش (گلس) نگذارید. این کار تا حد زیادی  باعث می‌شود که به گوشی تلفن همراه شما، آسیب کمتری وارد شود.

- پلیس بارها اعلام کرده که از در دست گرفتن گوشی در خیابان و اماکن شلوغ و پرتردد خودداری کنید تا جلوی سرقت های متعدد گرفته شود.

- در برخی اماکن عمومی مثل ترمینال‌ها یا فرودگاه‌ها، باکس شارژ موبایل گذاشته شده است. بهتر است تمام مدتی که تلفن همراه خود را به شارژ زده‌اید، در همان مکان بمانید تا یک شارژ ساده، به قیمت سرقت موبایل تان تمام نشود.

- این موضوع بارها از سوی پلیس تذکر داده شده که در زمان شارژ تلفن همراه در کافی شاپ، رستوران، پاساژ یا حتی کتابخانه، این امکان وجود دارد که با اتصال کابل شارژ، دسترسی به اطلاعات گوشی همراه شما هم فراهم شود. پس تا حد امکان، از شارژ کردن تلفن همراه خود در اماکن عمومی و غیر قابل اعتماد، خودداری کنید.

- همچنین توجه داشته باشید، برنامه‌هایی را که روی تلفن همراه خود نصب می‌کنید، روی حافظه داخلی نصب نکنید. همچنین بهتر است فایل‌های صوتی و تصویری را روی حافظه داخلی ذخیره نکرده و آن را خالی نگه دارید؛ زیرا این نوع حافظه‌ها حجم کمی دارند و اگر بیش از حد اشغال شوند، گوشی شما کند می‌شود.

- در شرایط عادی، تلفن همراه وسیله‌ای است که در طول روز و در همه جا، همانند جیب لباس یا درکیف قرار می‌گیرد، بنابراین در معرض بیشترین آلودگی‌هاست. بهتر است در طول روز چند بار با یک پد الکلی، آن را تمیز کنید و مانع از دست زدن کودکان به آن شوید.

- در این روزهای کرونایی که شرایط حساس است، رعایت الزام‌های بهداشتی در مورد همه لوازم از جمله تلفن همراه بیشتر شده است. تلفن همراهی که با آن صحبت می‌کنید، وارد اینترنت می‌شوید، تاکسی اینترنتی می‌گیرید و ... در معرض آلودگی به ویروس کرونا قرار دارد. پس ضدعفونی کردن لحظه‌ای را جدی بگیرید و اگربا تلفن همراه خود کار کرده‌اید، تا زمانی که آن را  ضدعفونی نکرده‌اید، به صورت خود و حتی لوازم دیگر دست نزنید.

- الکل و آب ژاول، از مواد شیمیایی به شمار می‌روند. بنابراین توصیه شده که هنگام شارژ تلفن همراه یا تماس با آن، از ضدعفونی کردن آنها با این مواد خودداری کنید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =