کد خبر: 6121
سرویس: علم و دانش
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
پروتئین

پژوهشگران آمریکایی در بررسی‌های خود، پروتئینی را کشف کرده‌اند که می‌تواند به درمان بیماری‌های التهابی کمک کند.

پژوهشگران در بررسی‌های خود، پروتئین جدیدی را کشف کرده‌اند که می‌تواند به درمان حساسیت‌ها، آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه کمک کند.

گروهی از پژوهشگران "دانشگاه راتگرز"(Rutgers University) آمریکا موفق شده‌اند کلید درمان بیماری‌های التهابی را پیدا کنند. آنها دریافتند "نورومدین ب"(neuromedin B)، پروتئینی که توسط سیستم عصبی تولید می‌شود، می‌تواند از واکنش‌های بیش‌فعالانه ایمنی و التهاب آسیب‌رسان پیشگیری کند.

واکنش ایمنی، به توانایی بدن در شناسایی مواد مضر و دفاع از خود در برابر آنها اطلاق می‌شود. اگرچه واکنش التهابی می‌تواند به پاکسازی عفونت کمک کند اما اگر به درستی کنترل نشود، می‌تواند به تقویت التهاب آسیب‌رسان نیز منجر شود. پژوهشگران در این بررسی دریافتند که پروتئین نورومدین ب می‌تواند نوعی التهاب را که در بیماری‌هایی مانند آسم، حساسیت، فیبروز مزمن و بیماری انسدادی مزمن ریه رخ می‌دهد، متوقف کند.

"مارک سیراکوزا"(Mark Siracusa)، نویسنده ارشد این پژوهش گفت: پژوهشگران، سال‌ها درک ضعیفی در مورد مکانیسمی که بدن با کمک آن به خاموش کردن واکنش ایمنی می‌پردازد تا خود را پس از عفونت ترمیم کند، داشته‌اند. پژوهش ما این درک را فراهم کرده و امید درمان با استفاده از نورومدین ب را که ظرفیت زیادی در درمان بیماری‌های التهابی مانند آسم، حساسیت و بیماری انسدادی مزمن ریه دارد، به وجود آورده است.

وی افزود: دانشمندان پیشتر فکر می‌کردند که سیستم ایمنی می‌تواند خود را برای برطرف کردن التهاب و پیشگیری از آسیب رسیدن به بافت تنظیم کند اما پژوهش ما تعاملات پیچیده‌ای را میان سیستم ایمنی و سیستم عصبی نشان داده‌اند که التهاب را کنترل می‌کند و به ارتقای سلامت بدن می‌پردازد.

گام بعدی پژوهشگران، ارائه داروهایی با استفاده از این پروتئین خواهد بود که می‌توانند بیماری‌هایی مانند آسم، بیماری انسدادی مزمن ریه و حساسیت‌ها را برطرف کنند.

این پژوهش، در مجله "Nature Immunology" به چاپ رسید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =