کد خبر: 6083
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
گردشگری کانون تبریز

یک مطالعه نشان می دهد افراد خوش بینی که نیمه پر لیوان را در نظر می گیرند از عمر طولانی تری برخوردار بوده و شانس بیشتری برای رسیدن به تولد ۸۵ سالگی خود دارند. متخصصان بر این باورند که افراد با دید مثبت با استرس، بهتر کنار می آیند که این امر تأثیرات سوء استرس بر سلامت جسمانی آنان را محدود می کند.

زنانی که بیشترین خوش بینی را داشتند ۵۰ درصد بیشتر شانس رسیدن به ۸۵ سالگی را داشته و مردانی که بیشترین خوش بینی را داشتند ۷۰ درصد از شانس بیشتری برای رسیدن به این سن برخوردار بودند. همچنین افرادی که خوش بین بودند با احتمال کمتری برای ابتلا به دیابت نوع ۲ و افسردگی مواجه بودند اما احتمالاً حتی درصورت داشتن این فاکتورها نیز از طول عمر بیشتری نسبت به دیگر افراد برخوردار خواهند بود.

دکتر لوینا لی، مؤلف اصلی این مطالعه اظهار داشته این مطالعه از اهمیت بهداشت عمومی بالایی برخوردار است، چراکه نشان می دهد خوش بینی یکی از این سرمایه های روانی اجتماعی است که پتانسیل افزایش طول عمر انسان را دارد و از آنجایی که خوش بینی می تواند آموخته شود، این مطالعه برای افراد مسن امیدبخش خواهد بود. مراقبه، رفتار درمانی شناختی و تمرین های نویسندگی ممکن است افراد را به داشتن دیدگاهی مثبت و روشن به زندگی ترغیب کند.

این افراد همچنین بیشتر اهدافی را برای خود تعیین کرده و باور دارند که به آنها دست خواهند یافت و از این رو بیشتر ورزش کرده و غذاهای سالم می خورند.

این مطالعه تعریفی از خوش بینی را ارائه داده است و طبق این تعریف «این عقیده که آینده خوشایند خواهد بود، زیرا می توان نتایج مهم را کنترل کرد» همان خوش بینی است. در مقابل، افراد بدبین با این دیدگاه که «مشکلات دائمی هستند و کاستی های فرد را منعکس می کنند» ممکن است «احساس ناامیدی» داشته باشند.

به گفته متخصصان خوش بینی ممکن است به این دلیل سالم باشد که افراد خوش بین با درنظر گرفتن موقعیت های منفی به عنوان «چالش» و نه «تهدید» راحت تر با استرس مقابله می کنند.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =