کد خبر: 6033
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۱
سما

پهنای باند سامانه سما افزایش یافت تا قابلیت دردسترس پذیری بالاتری برای کاربران ایجاد شود.

سامانه سما به عنوان سامانه مستقل فناوری اطلاعات صندوق های بازنشستگی صنعت نفت راه اندازی شده است. از این رو، همه امور فناوری مرتبط با صندوق ها از طریق این سامانه مستقل انجام می شود. 18 نوع خدمات در گام اول از طریق این سامانه انجام می شود که از یک سال پیش 7 نوع خدمت از طریق آن فعال شده است. 

ثبت تقاضای 10 هزار علی الحساب از سراسر کشور در خرداد 99 و در یک ماه که 5 برابر آمار کل سال 98 است نشان دهنده حجم بالا و گستردگی جغرافیایی تقاضاکنندگان بوده که همین امر باعث شد تا درخصوص ارائه سرویس بهتر، پهنای باند سامانه افزایش یافته تا قابلیت دردسترس پذیری بالاتری برای درخواست کنندگان ایجاد شود.

در این میان چند نکته قابل تامل است، به طور طبیعی همه افراد در محیط کاربری وقتی نحوه و مسیر دسترسی شان تغییر می کند با مجراهای ارتباطی جدید مواجه می شوند لذا مطالعه دستور العمل های راهنمای سامانه توصیه می شود. همچنین کاستی های سامانه که مخاطبان و یا کارشناسان و صاحب نظران آنرا شناسایی کرده و اعلام کرده اند، رفع شده و برخی دیگر از آنها درحال رفع شدن است همان طور که در ماه نخست به دلیل جابجایی داده ها از سامانه قدیمی به جدیدی برای برخی از اقلام فیش حقوقی کاستی های مشاهده شده بود که در اولین فرصت برطرف شد و موارد دیگر نیز در ماه آینده به طور کامل رفع خواهد شد. البته در این میان اطلاعات اولیه تعداد بسیار محدودی از افراد مانند کد ملی، شماره تماس و ... دارای نقص است که پس از دریافت اطلاعات صحیح، در سامانه بارگزاری شده و ارائه خدمت انجام خواهد گرفت.

مواردی مانند خاموش بودن فیلتر شکن در استفاده از سامانه ضروری است. همچنین کاستی های که در نسخه موبایلی سامانه وجود داشته برطرف شده و درصورت مشاهده موارد دیگر، در اسرع وقت اصلاحات مورد نیاز اعمال خواهد شد.  بنابراین انتظار و مطالبه  استفاده بیشتر و بهتر از فناوری اطلاعات برای خدمات امری منطقی و اثربخش است لذا از صبر و شکیبایی جامعه خدمات گیرنده در مسیر استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات قدردانی می کنیم.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =