کد خبر: 6009
سرویس: اپلیکیشن
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
ضامن

اپلیکیشن ضامن می‌خواهد مدیریت صندوق‌های قرعه‌کشی خانوادگی را برای جمع‌های بزرگ آسان کند. نمی‌دانم تا حالا در این صندوق‌ها شرکت داشته‌اید یا نه، اما بزرگترین مزیت آن‌ها این است که بر خلاف وام گرفتن نیازی به ضامن ندارند و معمولا در آن‌ها با توافق اعضای صندوق پول به کسی زودتر تعلق می‌گیرد که احتیاج مالی بیشتری داشته باشد.

این شیوه قرض دادن در این شرایط محدودیت اقتصادی مطمئنا می‌تواند برای افراد زیادی گره گشای مشکلات باشد و باری از دوش آن‌ها بردارد. اما ضامن چطور کار می‌کند؟ اگر با صندوق‌های قرعه‌کشی خانوادگی آشنا باشید، حتما می‌دانید که در این صندوق‌ها معمولا یک نفر به عنوان مسئول هماهنگی و جمع‌آوری پول انتخاب می‌شود و دیگران در مدت زمانی که از قبل تعیین شده (معمولا هر ماه) به صورت قرض الحسنه مبلغی را به او پرداخت می‌کنند، مثلا 200 هزار تومان. با جمع شدن این پول‌ها (که هر چه گروه بزرگتر باشد مبلغ هم بیشتر است) قرعه‌کشی توسط نماینده انجام می‌گیرد و هر ماه مبلغ تجمیع شده به یک نفر می‌رسد. برنده قرعه‌کشی هم می‌تواند به سه شیوه انجام شود: انتخابی و توافقی بین اعضا، رأی‌گیری یا قرعه‌کشی. نکته اینجاست که همه اعضا باید اپلیکیشن ضامن را در گوشی نصب کنند تا در صندوق‌ها شرکت داده شوند.

قرعه‌کشی‌ها در ضامن طبق تاریخ مصوب انجام می‌شود و همه اعضا می‌توانند وضعیت صندوق را ببینند. ضمن این که کلیه هماهنگی‌ها و تعاملات در یک پیام‌رسان درون‌برنامه‌ای به اسم «کرسی» انجام می‌شود تا اعضا خیلی راحت با یکدیگر یا با مدیر صندوق در ارتباط باشند و انتقادات و پیشنهادات‌شان را مطرح کنند. جالب اینجاست که ضامن تمام صندوق‌هایی که در اپلیکیشن توسط کاربران ایجاد شده را به شما نمایش می‌دهد که البته قادر به شرکت در آن‌ها نیستید. ولی به نظر می‌رسد که سازندگان اپلیکیشن در آینده قصد دارند امکان شرکت در صندوق‌های قرعه‌کشی متفرقه را به صورت همگانی فراهم کنند.

ضامن فعلا سیستم «قرض الحسنه» را پیش می‌برد که محدود به مخاطبین شماست و افرادی که شخصا می‌شناسید. اما دو حالت «همیاری» و «مادر خرج» هم در منوی ساخت صندوق دیده می‌شود که هنوز فعال نشده و به نظر می‌رسد که راه‌اندازی صندوق‌های عمومی هم همزمان با فعال شدن این دو حالت باشد.

در این صورت نحوه کار ضامن بسیار جذابتر می‌شود هر چند که مدیریت این وضعیت برای سازندگان اپلیکیشن مطمئنا چالش‌ها و سختی‌های خاص خودش را خواهد داشت که باید ببینیم اوضاع چطور پیش می‌رود. بزرگترین مزیت اپلیکیشنی مثل ضامن در درجه اول آسان‌ کردن قرعه‌کشی‌های خانوادگیست و این که با داشتن پیام‌رسان داخلی و ایجاد شفافیت نیاز به جلسات حضوری (آن هم در این روزهای کرونایی) را از میان برداشته. به لطف داشتن کیف پول داخلی، برای پرداخت اقساط فقط لازم است حسابتان را شارژ کنید و وقتی که در قرعه‌کشی برنده شوید هم مجموع پول صندوق مستقیما به کیف پولتان واریز شده و قابل برداشت می‌شود.

ضامن به لطف تکنولوژی یک رسم قدیمی را به شکلی نوین و کارآمد و مناسب حال این روزها احیا کرده و محصولی ساخته که نیاز خیلی‌ها را برطرف می‌کند. بنابراین اگر این روزها احتیاج مالی دارید و به دنبال راهی می‌گردید که بدون مشکل ضامن و ... مبلغ قابل توجهی قرض بگیرید، شاید بد نباشد که با دوستان و آشنایان و اعضای خانواده‌تان در ضامن یک صندوق قرعه‌کشی تشکیل بدهید و عملکردش را خودتان بسنجید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =