کد خبر: 5888
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
ورزش در خانه 4

در جا دویدن، یک جایگزین مناسب برای دویدن است که به هیچ وسیله‌ای نیاز ندارد و شما می‌توانید آن را در خانه خودتان انجام دهید. شاید درجا دویدن برای برخی بی فایده بنظر برسد، اما ضربان قلب شما را بالا خواهد برد و به شما کمک خواهد کرد که در سخت‌ترین شرایط، کالری بسوزانید.

در جا دویدن به تجهیزات ورزشی اضافه نیاز ندارد، و می‌تواند در محدوده‌ی درجه حرارت تنظیم شده اتاق نشیمن شما انجام شود. این تمرین آسان، ضربان قلب را افزایش می‌دهد تا بطور منظم چربی سوزی انجام شود. همچنین می‌تواند تمرینات اضافه مانند شنا و پلانک را تکمیل کند تا یک تمرین کامل شکل بگیرد.

برای درجا دویدن لازم نیست که یک کارشناس تناسب اندام باشید. یک مکان مناسب در منزلتان پیدا کنید و مطمئن شوید که برای بلند کردن زانوهایتان بصورت مکرر فضای کافی دارید. بمدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درجا بدوید و سپس ۶۰ ثانیه استراحت کنید. برای اینکه یک بازده قلبی نرمال داشته باشید، در جا دویدن را در سه دور انجام دهید.

کالری سوزی درجا زدن چقدر است؟

با توجه به اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت مایوکلینیک، تمرینات ایروبیک کم برخورد مانند درجا دویدن، در یک فرد ۷۲ کیلویی در مدت زمان ۳۰ دقیقه، حدود ۱۸۳ کالری می‌سوزاند.

اگرچه ممکن است این تعداد کالری سوزانده شده قابل توجه بنظر نرسد، اما بسیار بهتر از آن است که به خودتان اجازه دهید کاملاَ بی تحرک شوید.

شما می‌توانید با ترکیب سایر تمرینات که پتانسیل آن را دارند که کل کالری‌های سوزانده شده را نزدیک به ۵۰٪ افزایش دهند، شدت تمرینتان را افزایش دهید. بخاطر داشته باشید که قبل از آغاز هر گونه حرکت ورزشی ابتدا بمدت ۵ دقیقه، حرکات کششی انجام دهید تا عضلات و تاندون‌های پاها شل شود.

برای انجام تمرینات ورزشی بیشتر در منزل می توانید از برنامه های طراحی شده مخصوص گوشی های همراه استفاده کنید که یک نمونه از آن (مخصوص گوشی های اندروید) را می توانید از  "کلیک در این قسمت" نصب کنید و همگام با آن حرکات ورزشی متناسب با توان جسمی خود را انتخاب و انجام دهید.

نکاتی برای موفقیت

ممکن است متوجه شوید که حفظ یک برنامه‌ی ورزشی عادی در زمانیکه خودتان را به تمرینات خانگی محدود می‌کنید، بسیار سخت‌تر است. با کمک یک دفترچه، پیشرفت‌تان را دنبال کنید و به برنامه تمرینی‌تان پایبند بمانید. به یاد داشته باشید که هر روز حداقل ۶ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید و یک رژیم غذایی سالم و غنی از ویتامین و پروتئین داشته باشید. حداقل سه بار در هفته ورزش کنید تا به مرور زمان، نتایج آن را ببینید.

منبع: fitnessmagazine

 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =