کد خبر: 5759
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
کار با رایانه

بازنشستگان صنعت نفت می توانند با مراجعه به سامانه سما وضعیت فیش های درمان را مشاهده کنند و از جزئیات باز پرداخت هزینه های درمان آگاه شوند.

بر این اساس، روند بررسی اسناد پزشکی، میزان و جزئیات پرداخت هر کدام از نسخ، از طریق سامانه سما، در دسترس بازنشستگان صنعت نفت است. در راستای گسترش خدمات الکترونیکی، بازنشستگان صنعت نفت می توانند با مراجعه به سامانه سما و به صورت غیر حضوری اقدام به مشاهده فیش درمان خود کنند.

مدتی بود که پرسش هایی مانند، نسخ متفرقه درمان درچه مرحله ای از پرداخت است؟ و چه میزان از آن پرداخت شده است؟ از سوی خدمات گیرندگان مطرح و خواهان یافتن راهی برای اطلاع از آن بودند. به همین منظور، پس از فراهم کردن زیر ساخت ها، معاونت درمان، بهداشت و سلامت، با همکاری فناوری اطلاعات صندوق ها، بخشی را در سامانه سما به این موضوع اختصاص داده است.

از این رو، خدمات گیرندگان صندوق ها می توانند با ورود به سامانه سما، فیش درمان یا صورت وضعیت درمان خود را مشاهده کنند.

مراحل مشاهده فیش درمان به شکل زیر است:

1- به سایت صندوق مراجعه کنید، سمت چپ گزینه ی سامانه ها را کلیک کنید. 

2 - برای ورود به سامانه سما، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی «ورود» کلیک نمائید. (در صورتی که برای نخستین بار از سما استفاده می کنید، نیاز است تا رمز عبور خود را تغییر دهید. همچنین نام کاربری پیش فرض برای بازنشستگان شماره پرسنلی و پسورد عدد یک تا شش است. نام کاربری برای بازماندگان، کدملی آنان است و عدد یک تا شش پسورد پیش فرض است )

3- پس از وارد شدن، می توانید در فهرست سمت راست، پنل کاربری خود گزینه «سامانه استحقاق درمان» را مشاهده کنید.

4- با کلیک بر روی «سامانه استحقاق درمان» می توانید خدمات مرتبط با آن را مشاهده کنید که این خدمات شامل «فیش درمان» می باشد.

5- فیش درمان، با انتخاب بر روی گزینه و وارد نمودن شماره پذیرش و یا دوره تاریخی مدنظر و کلیک برروی گزینه «جستجو» می توانید فیش درمان آن شماره پذیرش و یا فیش های درمان بازه تاریخی درج شده را رؤیت کرده و از میزان پرداخت هر کدام از نسخ و جزئیات آن آگاهی یابید.

6- یادآوری می شود فرآیند مشاهده فیش درمان، صرفاً پرداختی نسخ و مراحل رسیدگی به آن را به آگاهی می رساند و در میزان پرداخت، هیچگونه تغییری ایجاد نشده و تمام تسهیلات درمانی مانند قبل برقرار است.

 پیشنهاد می شود دستورالعمل بالا را از روی سایت صندوق ها مطالعه فرمائید. زیرا اگر تغییر احتمالی در ساختار سامانه یا روش مشاهده شکل گیرد. متن راهنمای بالا نیز اصلاح می شود در حالی که مطالب بازنشر شده در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام یا واتساپ چنین نخواهند بود.  

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • علی احمدزاده IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    4 1
    خسته نباشید . خیلی عالی و خوبه خدا اجرتان بدهد .

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =