کد خبر: 5638
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
تاسیسات دریایی

آیین امضای تفاهم‌نامه «انجام مطالعات ارزیابی اکتشافی بلوک بامداد» میان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت اکتشاف و تولید تاسیسات دریایی (IOEC) روز (سه‌شنبه، ۳۰ مهرماه) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا،این تفاهم‌نامه (MOU) به همراه موافقت‌نامه محرمانگی اطلاعات از سوی سیدصالح هندی، مدیراکتشاف شرکت ملی نفت ایران و سعید شاد، مدیرعامل شرکت اکتشاف و تولید تاسیسات دریایی امضا شد.

بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، شرکت مزبور در یک برنامه زمانی مشخص اقدام به ارزیابی اطلاعات زمین شناسی، ژئوفیزیکی و حفاری محدوده بلوک بامداد می‌کند و در پایان، گزارش ارزیابی اکتشافی خود را به همراه پیشنهاد فنی و مالی برای انجام عملیات اکتشافی در این بلوک ارائه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در گذشته بلوک‌های اکتشافی صرفا به شرکت‌های بین‌المللی خارجی واگذار و اجرا می‌شد، اما در یک سال گذشته برای نخستین بار انجام مطالعات بلوک تودج در استان فارس به یک شرکت ایرانی اکتشاف و تولید واگذار شد.

اکتشاف به عنوان نخستین حلقه زنجیره ارزش در صنایع بالادستی نفت و گاز از جمله فعالیت‌های پرریسک محسوب می‌شود و حضور شرکت‌های ایرانی در این حوزه نشانگر بلوغ و توانمندی بخش خصوصی در مهم‌ترین حلقه زنجیره ارزش صنایع بالادستی کشور است.

مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با توجه به وظیفه ذاتی خود درصدد است به منظور توسعه فعالیت‌های اکتشافی در سراسر گستره ایران زمین و استفاده حداکثری از تمامی امکانات و توان داخلی، مشارکت با شرکت‌های ایرانی E&P مورد تائید وزارت نفت را در سال ۹۸ توسعه دهد.

بلوک اکتشافی بامداد به مساحت ۲۶۹۷ کیلومتر مربع در خلیج فارس (جنوب غرب استان هرمزگان) قرار دارد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =