کد خبر: 5498
سرویس: درمان
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
یوسفی بابادی رییس منطقه 3 اصفهان

رئیس منطقه سه گفت: تعداد بیمارستان‌های باقابلیت صدور معرفی‌نامه آنلاین برای بازنشستگان نفت در استان اصفهان افزایش یافت.

ابوالقاسم یوسفی بابادی رئیس منطقه سه صندوق‌ها از افزایش تعداد بیمارستان‌های متصل به سامانه سما برای صدور معرفی‌نامه آنلاین بستری خبر داد.

وی گفت: چندی پیش بیمارستان‌های خانواده، میلاد و الزهرا به این سامانه متصل شدند و به‌تازگی بیمارستان‌های شهید چمران، آیت‌الله کاشانی و گلدیس شاهین‌شهر نیز به این فهرست افزوده شد.

بیمارستان‌های میلاد، خانواده و الزهرا از نیم تیرماه این نوع خدمات را آغاز کرده‌اند بدین ترتیب با افزوده شدند سه بیمارستان جدید، تعداد بیمارستان‌های صادرکننده معرفی‌نامه آنلاین بستری در اصفهان به شش بیمارستان افزایش یافت.

یوسفی افزود: پس از تشخیص پزشک معالج، بیمار به همراه دفترچه درمانی برای دریافت خدمات بستری،  مستقیم به بیمارستان‌های یادشده مراجعه می‌کند و هنگام پذیرش توسط متصدیان معرفی‌نامه به شکل آنلاین صادر می‌شود. بدین ترتیب یک فرایند حذف شد.  

این امکان با توسعهٔ خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق‌ها برای بازنشستگان صنعت نفت، محقق شد. صندوق نفت در دو سال گذشته در حوزهٔ توسعهٔ زیرساخت فناوری تلاش مؤثری انجام داده است. ازاین‌رو شاهد به‌روزرسانی در ارائه خدمات به بازنشستگان هستیم.

سامانهٔ مجتمع اطلاعاتی (سما) در حال فراگیر شدن است؛ به اعتقاد کارشناسان ارائه خدمات در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزون بر شتاب بخشی در ارائهٔ خدمات، سبب شفافیت بیشتر می‌شود و همچنین با کاهش هزینه‌هایی مانند هزینه‌های رفت‌وآمد، مانع از اتلاف وقت نیز می‌گردد. این ویژگی در حوزهٔ درمان از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه افراد بیمار نیازمند اقدام به‌موقع هستند؛ بنابراین در پرتو فناوری و سامانه‌هایی مانند سما، صندوق نفت می‌کوشد تا آنجا که امکان دارد خدمات را به‌صورت برخط ارائه دهد.

درمان و مسائل مرتبط با آن، برای بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان اهمیت بسیاری دارد. بر این اساس همهٔ بخش‌های صندوق نفت مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات، امور مالی، بودجه و تأمین منابع، امور حقوقی و مهم‌تر از آن معاونت درمان و هیئت‌رئیسه می‌کوشند تا خدمات درمانی بازنشستگان صنعت نفت پیوسته در حال بهبود کمی و کیفی باشد.

به‌زودی و در همین چارچوب، بیمارستان‌های طرف قرارداد با صندوق نفت در سراسر کشور به سامانهٔ سما صندوق خواهند پیوست تا در زمان نیاز فرد بازنشسته به خدمات بستری، بیمار بدون نیاز برای مراجعه به نمایندگی صندوق در بیمارستان بستری شود. برای بستری شدن، در دست داشتن نسخه تشخیص پزشک معالج کافی است.

اواخر اردیبهشت‌ماه امسال در آئین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق‌ها، رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به رویکرد ارائه خدمات در پرتو فناوری اطلاعات گفته بود که از سوی هیئت‌رئیسه در این خصوص تکالیف روشن و جامعی وجود دارد؛ لذا زیرساخت‌های شکل‌گرفته نیز معطوف به تحقق این هدف است. ازاین‌رو، سرپرست جدید فناوری اطلاعات باید تکمیل پروژه سما را در اولویت قرار دهد.

مراکز دارای سرویس معرفی‌نامه برخط در حال حاضر عبارت‌اند از: بیمارستان‌های کوثر و مرکزی MRI در شیراز، بیمارستان‌های میلاد، خانواده و الزهرا، چمران، کاشانی در اصفهان و گلدیس در شاهین‌شهر، بیمارستان چشم‌پزشکی نگاه، بیمارستان فوق تخصصی چشم‌پزشکی نور و درمانگاه نور در تهران؛ گفتنی است این خدمت در حوزه درمان در حال گسترش است.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =