کد خبر: 5448
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۷
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
عینک دودی

این روزها با گرم شدن هوا و طولانی شدن روزهای آفتابی بازار خرید و استفاده از عینک های آفتابی داغ شده است و این محصول در اشکال مختلفی به خریداران عرضه می شود.

در این میان بسیار مشاهده شده افراد سودجو انواع عینک های آفتابی را با قیمت های نازلی می فروشند غافل از اینکه پیامدهای مختلف آن بینایی استفاده کنندگان را تهدید می کند. باید توجه داشت عینک های آفتابی استاندارد چند ویژگی مهم دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.  

۱. فروشنده: 
عینک های آفتابی معتبر فقط در مراکز رسمی و دارای مجوز فروش مانند عینک فروشی ها عرضه می شوند. مسلماً آرایشگاه ها و دستفروشان خیابان یا مترو هرگز چنین امتیازی ندارند، در نتیجه احتمال عرضه محصولات تقلبی و غیراستاندارد از سوی آنان غیرقابل انکار است.  

۲. نام تجاری: 
عینک های معتبر اغلب تولیدکنندگان شناخته شده ای دارند و با یک سری ویژگی های خاص امنیتی به سادگی از نمونه های تقلبی و غیر استاندارد قابل تشخیص هستند. مسلماً عینک های آفتابی حتی نمونه های ارزان قیمت که در مراکز معتبر به فروش می رسند از مبادی رسمی تامین شده و اصالت آنها توسط فروشنده تضمین می شود.  

۳. فریم: 
قاب یا فریم عینک های آفتابی معمولاً از فلز، پلاستیک یا مواد رزینی تولید می شود و از استحکام و عملکرد بالایی برخوردار است. در طراحی و ساخت فریم عینک های غیراستاندارد و تقلبی جزییات نادیده گرفته می شود، لبه های فریم تیز و ناصاف است، فنر و لولاهای دسته عینک پایداری مناسبی ندارند و (اصطلاحاً با هر بار باز و بسته شدن لق می زند)، پل بینی عینک به درستی طراحی نشده و احساس ناخوشایندی در استفاده کننده ایجاد می کند.  
توجه داشته باشید بر روی قسمت های مختلف فریم عینک های آفتابی اصلی اطلاعات سازنده، شماره سریال و استانداردهای قابل پشتیبانی عینک مثلا UV-A  یا UV-B درج شده است.  

۴. عدسی:
 دو راه برای تشخیص عدسی اصلی و غیراصلی وجود دارد. منظور از عدسی همان لنز یا شیشه ای است که می تواند بیشترین میزان اشعه ماورای بنفش را جذب کند. عدسی های اصلی حداقل برای UV۴۰۰ سازگار هستند که در مراکز عرضه عینک به وسیله دستگاه سنجش عملکرد جذب UV اندازه گیری می شود. علاوه بر این هر عدسی استاندارد دارای چند پوشش مکمل است که از عینک در برابر خراشیدگی، شکستگی و بخارگرفتگی محافظت کرده و بیشترین عملکرد را برای مصرف کننده ایجاد می کند. عینک های غیراستاندارد یا تقلبی فاقد این ویژگی ها بوده و تصویر مشاهده شده از آنها اعوجاج دارد.  

 فراموش نکنید مراجعه به چشم پزشک و معاینه بینایی پیش از خرید عینک آفتابی ضروری است.     

برچسب‌ها

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =