دوچرخه سواری سرخش

یازده تن از بازنشستگان صنعت نفت سرخس به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) مسیر حرم رضوی تا حرم حضرت معصومه (س) را رکاب زدند.

گسترش ورزش یکی از سیاست‌های راهبردی صندوق‌ها در جهت بهبود وضعیت سلامت و ایجاد شور و نشاط در بین بازنشستگان است که روزبه‌روز ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند. تمام تلاش مسئولان صندوق‌ها متوجه این هدف است که راهی را در پیش گیرند که ضمن تقویت روحیه و حفظ تحرک و پویایی، سلامت افراد را نیز تأمین کند.

ورزش دوچرخه‌سواری یکی از رشته‌هایی است که از هر دو جهت حائز شرایط پیش‌گفته است. این ورزش از سوی بازنشستگان کانون سرخس مورد استقبال قرارگرفته است. این کانون طی سال‌های اخیر در مناسبت‌های ملی و مذهبی به برگزاری برنامه‌هایی از این‌دست اقدام می‌کند. در آخرین برنامه که چندی پیش از سوی کانون سرخس به اجرا درآمد یازده تن از بازنشستگان این شهر حضور داشتند.

در این برنامه که هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه (س) به اجرا درآمد، ورزشکاران مسیر حرم رضوی تا حرم حضرت معصومه (س) را رکاب زدند. این افراد با گذشتن از مسیرهای سرخس، مشهد، مازندران، استان گلستان و تهران به زیارت حرم معصومه (س) نائل شدند.

عیسی مبارک از اعضای گروه دوچرخه‌سواری، ضمن قدردانی از مسئولان صندوق برای حمایت از این برنامه می‌گوید: این نخستین برنامه دوچرخه‌سواری بود که با حمایت صندوق‌ها به اجرا درآمد. در مدت اجرای این برنامه که حدود دو هفته به طول انجامید، با زیبایی‌های فراوانی روبه‌رو شدیم. از مناظر طبیعی زیبایی دیدن کردیم، از رودها، جنگل‌ها و چشمه‌ها گذشتیم؛ البته با مشکلاتی هم مواجه بودیم که البته در برابر زیبایی‌های سفر اهمیت چندانی نداشت؛ اما به هر حال سفرهای این‌چنینی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد که در آن همه جوانب پیش‌بینی شده باشد. مواردی مانند تعیین مدت سفر، محل اسکان در بین راه، توجه به خوراک ورزشکاران، استراحت به‌موقع، تعیین زمان دقیق حرکت و  تخمین زمان رسیدن به استراحتگاه بعدی و تهیه مقدمات آن از سوی دیگر افراد گروه، حضور راهنما در گروه و ... 

 مبارک دوچرخه‌سواری را یکی از بهترین ورزش‌ها می‌داند و از بازنشستگان علاقه‌مند دعوت می‌کند برای بهره بردن از این ورزش مفرح به گروه دوچرخه‌سواران کانون بپیوندند. این گروه هر روز عصر و در روزهای جمعه به‌طور مرتب تمرین دارند و مسافتی حدود ۲۰ کیلومتر را رکاب می‌زنند.

وی معتقد است بازنشستگی فرصتی برای شاد بودن است و برای شاد بودن نباید همواره منتظر دیگران بود، گاه باید خودمان این فرصت را ایجاد کنیم و از لحظه‌های زندگی لذت ببریم.

گفتنی است این برنامه پس از بررسی در شورای ورزش صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تأیید و مصوبه اجرایی آن ابلاغ شد. عزم بازنشستگان منطقه شش صندوق‌ها در دادن پیشنهاد و اجرای این برنامه ستودنی است.  

برای مطالعه بیشتر اخبار ورزش و گردشگری بازنشستگان صنعت نفت، سرویس ورزش و گردشگری سایت را کلیک کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =