کد خبر: 5298
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
مال میر

معاون اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری اهداف گفت: فروش شرکت هواپیمایی کارون در جهت بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت و به صورت شفاف و عادلانه از طریق مزایده انجام شد.

امیر حمزه مالمیر، معاون اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری اهداف درخصوص فروش شرکت هواپیمایی کارون گفت: این شرکت از سودآوری لازم طی سال‌های گذشته برخوردار نبود و توسعه‌ی ناوگان آن نیازمند سرمایه‌گذاری‌ جدید و قابل توجهی بود و از طرفی پروژه‌های در حال اجرای صندوق‌ها که از چشم‌انداز  سودآوری به مراتب بهتری برخوردار است نیاز به سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی مطلوب تر دارد. لذا پس از بررسی‌ و در جهت بهینه کردن پرتفوی مجموعه‌ی صندوق‌ها، و جلوگیری از ورود زیان و هزینه‌ی نگه‌داشت شرکت هواپیمایی کارون، تصمیم به واگذاری این شرکت گرفته شد.

معاون اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری اهداف درباره نحوه فروش گفت: این فروش، قانونی، شفاف و به قیمت از مسیر مزایده و با حضور نماینده‌ی سازمان بازرسی انجام شد.

وی افزود: واگذاری شرکت یادشده برای بخش سرمایه‌گذاری صندوق نفت در شرایط اقتصادی فعلی، امری مثبت و موفقیت محسوب می شود. چراکه، هزینه های تحمیلی این شرکت به فایده صندوق نبود. بنابراین، با فروش آن منابع حاصل در طرح های اثربخش مانند نفت و انرژی مربوط به صندوق نفت سرمایه‌گذاری می‌شود.

معاون اقتصادی شرکت سرمایه گذاری اهداف گفت: همان طور که پیشتر واضح بیان شده بود سرمایه‌گذاری در حمل و نقل هوایی تخصص صندوق نفت نیست لذا بخش سرمایه‌گذاری صندوق، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دارای سود بیشتر و پایدار مانند نفت و انرژی که تخصص آن را دارد اثربخش ارزیابی می‌کند. همچنین این یک اصل اقتصادی است، که منابع در محلی صرف شود که بیشترین بازگشت سرمایه و سودآوری را داشته باشد اما شرکت هواپیمایی کارون نه تنها آورده ای برای صندوق نفت نداشت بلکه برای فعالیت نیازمند سرمایه گذاری بود.

مالمیر افزود: فروش به قیمت، شفاف و عادلانه، مدنظر شرکت اهداف بود که در این فرایند محقق شد و خریدار نیز به تعهدات خود عمل کرده است.

وی تصریح کرد: اساسا شرکت هواپیمایی کارون به سهامداری صندوق، خصوصی بوده است و در این فرایند به بخش خصوصی دیگری منتقل شده است. بنابراین، در خصوص انتقال به بخش خصوصی اتفاق جدیدی روی نداده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • پرسنل شرکت IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    1 0
    با سلام . با اشاره به تراز و چرخش مالی شرکت در سال های اخیر همچنین توضیحات جناب آقای رحیمی رییس هئیت مدیره صندوق های بازنشستگی مبنی بر قرارگرفتن هواپیمایی کارون در وضعیت تعطیلی / ورشکستگی مشهود بنظر بنده قبل از هر چیز میبایست بطور صادقانه و خالصانه سپاسگزار و قدردان روساء و مدیران محترم صندوق های بازنشستگی نفت میبود که با تحمل زحمات و مشقات اوضاع این شرکت ( شرایط تعطیلی / ورشکستگی ) همیاری و پشتیبانی نمودن و تا قبل از واگذاری هواپیمایی کارون حتی با رعایت منافع و مصالح صندوق های بازنشستگی این شرکت را سرپا نگه داشته و به خریدار که بومی خوزستان نیز بوده است تحویل دهند .

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =