کد خبر: 5239
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
مددکار منطقه 5

همزمان با روز روانشناسی و مشاوره، رئیس و کارکنان منطقه پنج از همکاران فعال در این حوزه تجلیل کردند.

بر این اساس، شورای مرکزی سازمان نظام‌ روان‌شناسی و مشاوره، روز نهم اردیبهشت را به عنوان روز ملی روان‌شناس و مشاور تصویب کرد و چند سال است که این روز در سراسر کشور توسط روان‌شناسان و مشاوران کشور گرامی داشته می‌شود.

گفتنی است، محمد حاتمی رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور روز سه شنبه (۱۰ اردیبهشت ماه) در همایش روز روانشناسی و مشاوره در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان گفت: بررسی های صورت گرفته بیانگر آن است که ۳۲ درصد فضای مجازی را مطالب روانشناسی تشکیل می دهد که از سوی افراد غیرمتخصص ارائه می شود.  
وی تاکید کرد: این مطالب شامل نکاتی درباره مهارت های زندگی، مشاوره خانواده، شیوه های فرزند پروری و سایر مسائل مرتبط است که از کتاب های روانشناسی استادان این حرفه برداشت می شود.  
حاتمی اظهار داشت: تنها پنج درصد فضای مجازی در اختیار استادان و دانش آموختگان روانشناسی است در حالی که سوء استفاده از حرفه روانشناسی توسط افراد بدون تخصص آسیب های عاطفی و مالی بسیاری به اجتماع وارد می کند.  
وی همچنین با اشاره به اینکه دیدگاه مردم نسبت به مشاوره و روانشناسی و مراجعه به این مراکز نسبت به ۲ دهه قبل تغییرکرده است، گفت: هم اکنون مردم مشاوره را در تمام امور زندگی از جمله رفتار در خانواده، تربیت فرزندان، مهارت های زندگی و بسیاری موارد دیگر وارد کرده اند.  

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =