کد خبر: 5143
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
بهار

همه فصل های سال زمان شادی و انتخاب حس جوانی است، بهار می تواند سرآغازی برای شاد زیستن و انتخاب حس جوانی باشد.

همه فصل های سال زمان شادی و انتخاب حس جوانی است، بهار می تواند سرآغازی برای شاد زیستن و انتخاب حس جوانی باشد. آخر اسفند و اول فروردین که گردش زمین به دور خورشید کامل می شود سال کهنه دوباره نو می شود پس می توانیم یک تصمیم تازه بگیریم و دیگر اجازه ندهیم اتفاق های کوچک و یا حتی بزرگ، سبک شاد زیستن را از ما بگیرد، کاملا روشن است هنگامی که شاد باشیم تصمیم های بهتری خواهیم گرفت و در نتیجه حوادث و برنامه ها را بهتر مدیریت خواهیم کرد و در نهایت آرامش بیشتری خواهیم داشت و آرامش در انجام امور، چرخه ی موفقیت مان را کامل می کند.

آیا شاد بودن به معنای خندیدن زیاد است؟ به یقین خیر؛ شادی مدنظر یعنی همین الان که این متن را می خوانیم تبسم بزنیم و در لحظه زندگی کنیم یعنی به گذشته نچسبیم و دغدغه آینده را نداشته باشیم در لحظه زندگی کنیم و آن را مدیریت کنیم؛ خدای مهربان این لحظه همواره پشتیبان ما خواهد بود؛ به قول یکی از پزشکان طب سالمندی کشورمان «انسان زمانی شروع به پیرشدن می‌کند که خاطراتش از آرزوهایش پر رنگ‌تر شده و بپذیرد که نمی‌تواند شرایط را تغییر دهد و خود را بیشتر به گذشته مشغول کند تا به حال و آینده؛  و ثبات و سکون را به تغییر و مسافرت ترجیح دهد؛ لذا بعضی‌ها گویی تا آخر عمرشان هم پیر نمی‌شوند، بعضی‌ها موهایشان و ریش‌های‌شان سفید است اما جوانند. زیرا پیر شدن یک انتخاب است و تصمیم گرفته‌اند همیشه جوان بمانند».

خلاصه این که بهار، بهانه ی خوبی است که سبک شاد زیستن و همیشه جوان بودن را انتخاب کنیم و دوباره نو شویم و ادامه دهیم.   به قول شاعر فرهیخته، رهی معیری: 

زلف سنبل، شده از باد بهاری درهم
چشم نرگس، شده از خواب زمستان بیدار

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =