کد خبر: 5113
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
منصوری

بازنشستگان صنعت نفت از ۱۸ نوع خدمات پیش بینی شده در سامانه سما از زمان راه اندازی تا کنون استفاده کرده اند.

پیش از این بازنشستگان ناگزیر بودند برای دریافت هر نوع خدمت به دفاتر نمایندگی مراجعه کنند اما امروز با گسترش خدمات الکترونیک این امکان را یافته‌اند که به صورت غیرحضوری و ۲۴ ساعته با سازمان خود ارتباط گیرند و از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوند.

در ابتدای راه‌اندازی سامانه سما، بازنشستگان این امکان را یافتند که با مراجعه به سایت از ۱۸ نوع خدمت برخوردار شوند.

این امکانات که در حال توسعه است امروز به حوزه خدمات درمانی و خدمات دیگری نیز راه یافته و بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به سایت سما از همه این خدمات بهره‌مند شوند.

امروز دیگر سامانه سما برای بازنشستگان سامانه‌ای شناخته شده است. آمارها می‌گوید بازنشستگان با مراجعه به این سایت بسیاری از امور خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری به انجام می‌رسانند.

عمده‌ترین موارد مراجعه بازنشستگان و خانواده آنان به ترتیب میزان مراجعه عبارت است از:

وام، استفاده از مجموعه محمودآباد، عضویت در باشگاه، گواهی کسر از حقوق ، گواهی حقوق ، استفاده از زائرسرا، صدور کارت شناسایی، دریافت کمک‌های بلاعوض، شرکت در اردوی ایثارگران و باطل کردن درخواست رزرو محمودآباد، دریافت کد مددکاری، تغییر حساب بانکی، انصراف از عضویت در باشگاه، باطل کردن درخواست رزرو زائرسرا، اصلاح اطلاعات خانوار مستمری‌بگیر، وام خرید مسکن، وام تبدیل به احسن، صدور دفترچه درمانی و برقراری بیمه فرزندان و مستمری بازنشسته معوق؛ به ترتیب اولویت های مراجعه بازنشستگان به سامانه سما بود.

از این رو، احتساب کلیه درخواست‌ها نشان می‌دهد فناوری اطلاعات و ارتباطات یک بستر مناسب برای ارائه خدمات به بازنشستگان است.

 بنابراین، مسئولان صندوق‌ها با اشراف بر توانمندی بازنشستگان و تکیه بر دانش و آگاهی آنان، سعی دارند خدمات خود را به روز کرده و خدمات را افزون بر ارائه به شکلی حضوری، غیر حضوری نیز اعطا کنند.

طاها منصوری، رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق ها

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =